وزیر خارجه ایران روز جمعه در توییتی نوشت که اروپا پیش از آنکه به ایران بگوید چه کار کند، ابتدا نقص تعهدات برجامی خود را متوقف کند.

zarif

به گزارش همشهری آنلاین، محمدجواد طریف، وزیر خارجه ایران در توییتی نوشت: این‌ها کارهایی است که هایکو ماس و سه کشور اروپایی باید انجام دهند پیش از آنکه بگویند ایران چه کارهایی انجام دهد: سیاست نفرت‌انگیز کووید آپارتاید را متوقف کنید، به تعهدات‌تان ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل پایبند باشید و نقض برجام را متوقف کنید، به رفتارهای خصمانه‌تان در منطقه ما - از جمله فروش ۱۰۰ میلیارد دلار تسلیحات به خلیج فارس و حمایت کورکورانه از تروریسم اسرائیل- پایان دهید.

وی در توییت دیگری نوشت: ما از تفاهم نامه ارائه شده در خلیج فارس توسط کویت استقبال می‌کنیم. سیاست پایدار ایران دیپلماسی، روابط همسایگی خوب و گفت‌وگوهای منطقه‌ای است. امیدواریم که مصالحه به ثبات و پیشرفت‌های سیاسی و اقتصادی برای تمام مردم در منطقه‌مان کمک کند.

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر خارجه آلمان در حالی که مقامات کشورمان تاکید دارند درباره توافقی که پیش‌ از این بر سر آن مذاکره کرده‌ایم، مذاکره نخواهیم کرد با طرح این ادعا که توافق ۲۰۱۵ ایران دیگر کافی نیست خواستار رسیدن به توافق هسته‌ای جدید و جامع‌تری شد که به مسئله موشک‌های بالستیک ایران نیز رسیدگی کند. 

کد خبر 570099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha