امسال در حالی دولت لایحه بودجه را به مجلس تحویل داد که در مقایسه با سال‌های قبل شاهد تفاوتی مهم بودیم.

تحویل بودجه 1400

به گزارش همشهری آنلاین، حسن روحانی از زمان شیوع کرونا که با شروع به کار مجلس جدید و ریاست محمدباقر قالیباف همزمان شد به مجلس نرفته است. دلیل این امر مصوبه ستاد مقابله با کرونا است اما همیشه واکنش نمایندگان مجلس را در پی داشته است. 

صبح امروز هم گرچه پیش‌تر اعلام شده بود که احتمالا محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس می رود اما این امیری معاون امور مجلس روحانی بود که لایحه را به مجلس برد. از سوی دیگر هم محمدباقر قالیباف در صحن مجلس و جایگاه هیات رئیسه برای تحویل گرفتن لایحه حضور نداشت. 

حجت الاسلام حسن روحانی امروز یازدهم آذر ماه در جلسه هیات دولت با اشاره به ارائه لایحه بودجه به مجلس درباره عدم حضورش در مجلس گفت: علاقه‌مند بودم مانند روال گذشته سخنان امروزم در خانه ملت خطاب به مردم و نمایندگان باشد. حاضر نشدن من در مجلس شورای اسلامی صرفا به دلیل ستاد کرونا و دستور ستاد ملی کروناست. همه موظف هستیم دستوراتی که ستاد ملی مقابله با کرونا برای سلامت جامعه صادر می‌کند به عنوان وظیفه قانونی و حتی شرعی اجرا کنیم.

وزیر بهداشت نیز در ۲۶ آبان ماه به قالیباف درباره تعداد نمایندگان حاضر در جلسات مجلس شورای اسلامی نامه نوشت. این نامه جلسات بیش از ۱۵ نفر را در شهرهای قرمز ممنوع کرده است. {متن نامه را از اینجا بخوانید}

حسینعلی امیری نیز امروز تاکید که روحانی در جلساتی در فضای بسته که بیش از ۱۵ نفر در آن حضور داشته باشند طبق پروتکل‌های ستاد کرونا نباید حضور پیدا کند. {متن کامل اظهارات امیری را از اینجا بخوانید}

در هر صورت رئیس جمهور امروز بنا به گفته خودش بر خلاف «میل باطنی» برای تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس نرفت تا معاون پارلمانی‌اش این وظیفه را انجام دهد. 

بر این اساس شاهد رودررویی معاون امور مجلس رئیس جمهوری و نایب رئیس دوم مجلس در تحویل بودجه بودیم تا حسینعلی امیری لایحه را به علی نیکزاد بدهد تا تصویر رودررویی روحانی و قالیباف ثبت نشود. عدم حضور روسای دو قوه مجریه و مقننه در تحویل لایحه بودجه یکی از تصاویر نادر در فصل بودجه به شمار می‌آید.

در ادامه تصاویری از تحویل بودجه در سال‌های قبل را ببینید.

کد خبر 569688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha