دبیر انجمن داروسازان تهران، با توجه به سپری شدن زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا و توزیع آن در حال حاضر، درباره اینکه آیا تزریق این واکسن اکنون می‌تواند مفید باشد یا نه، توضیح داد.

واكسن آنفلوآنزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران درباره ورود محموله جدید واکسن آنفلوآنزا برای توزیع داروخانه‌ای در کشور گفت: هنوز چیزی در این باره به ما اعلام نکرده‌اند.

وی افزود: البته با توجه به اینکه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا گذشته است، اما با توجه به شیوع کرونا در کشور، همچنان می تواند برای گروه های در معرض خطر مفید باشد.

دری ادامه داد: تزریق واکسن آنفلوآنزا در این موقع از سال نیز برای افراد مسن، زنان باردار، مبتلایان به بیماری های زمینه ای مانند دیابتی ها، مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی و.‌.. می تواند مفید باشد.

دری با بیان اینکه معمولا از زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا تا زمان ایجاد ایمنی در بدن ۲ هفته طول می کشد، اظهار کرد: بر این اساس توصیه می کنیم که اگر واکسن توزیع شد، افراد در معرض خطر آن را تزریق کنند. بنابراین با اینکه زمان طلایی تزریق واکسن گذشته اما همچنان می تواند برای این گروه ها مفید باشد.

بیشتر بخوانید: 

کد خبر 569645

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha