بانوان هنرمند بخش شهداد با تولید صنایع دستی، قنات‌های استان کرمان را احیا می‌کنند.

قنات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه بخش شهداد دارای یک هزار کارگاه انفرادی صنایع دستی است، گفت: طی بازدیدی که در روزهای اخیر از کارگاه‌های صنایع دستی انجام شده بیش از یک هزار نفر هنرمند در این کارگاه‌ها به تولید صنایع دستی مشغول هستند.

کاظم حسین زاده افزود: افزایش قیمت مواد اولیه و عدم به روز بودن اطلاعات هنرمندان صنایع دستی در زمینه معرفی و فروش صنایع دستی از مهمترین مشکلات هنرمندان بخش شهداد است که با شناسایی بیشتر این هنرمندان می‌توان آنها را مورد حمایت قرار داد.

وی بیان کرد: این طرح حمایتی شامل صدور پروانه تولید، ارائه خدمات بیمه عشایری و روستایی و تسهیلات مشاغل خانگی و همچنین شرکت در نمایشگاه‌های سراسری و بین المللی می‌شود.

حسین زاده  با بیان اینکه شهداد یکی از مقاصد اصلی گردشگران ورودی به استان کرمان است، افزود: با توجه به این موضوع تولید و فروش صنایع دستی موجب توسعه و آبادانی روستاهای مختلف این بخش همچون حجت آباد، ابراهیم آباد، ملک آباد، شفیع آباد و رودخانه شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه به راه‌اندازی سازمان مردم نهاد «گوجینو» توسط زنان هنرمند صنایع دستی بخش شهداد اشاره کرد و گفت: این سازمان با شعار «ما زنان تشکل گوجینو برای احیا قنات‌هایمان می‌دوزیم، می‌بافیم، می‌سازیم، می‌کاریم و حفاظت می‌کنیم» به تولید صنایع دستی می‌پردازند و ۱۵ درصد از درآمد فروش صنایع دستی را صرف احیا قنوات می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه زنان عضو این تشکل ۱۵۰ نفر هستند و در رشته‌های حصیر بافی، سیس بافی و پته دوزی مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: تا کنون پنج قنات توسط این تشکل لایروبی و احیا شده است.

کد خبر 569400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha