مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳ نفر متهم در پرونده شکار یک قلاده خرس قهوه‌ای در استان شناسایی شدند که یک نفر از آنها دستگیر شد و ۲ نفر دیگر متواری‌اند.

توله‌خرس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید اسدالله هاشمی اظهار کرد: دیروز ۸ آذر در ساعت ۱۲ ظهر، صدای شلیک ۳ تیر از نوع گلوله‌زنی توجه مامورانی را که مشغول گشت و کنترل منطقه حفاظت‌شده دنا بودند به خود جلب می‌کند. مأموران ضمن برقراری تماس تلفنی با واحد فرماندهی در ستاد با استفاده از دوربین چشمی به پایش محل تیراندازی پرداختند. اکیپی از ستاد به منطقه اعزام شدند و پس از ۳ ساعت دوربین‌کشی و رصد منطقه، موفق ‌شدند ۳ متخلف را که بدون هماهنگی با یگان حفاظت وارد منطقه شده بودند، در همان محل شناسایی کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پس از حدود ۴ ساعت پیاده‌روی در منطقه، یک نفر از آنها دستگیر شد و ۲ نفر دیگر فرار کردند. پس از دستگیری متهم، مأموران به جست‌وجو در منطقه پرداختند و لاشه یک قلاده توله‌خرس قهوه‌ای حدود ۳ ساله با جنسیت نر را که با شلیک گلوله از پا درآمده بود، کشف کردند. متهم برای اعمال قانون تحویل مراجع قضایی و انتظامی داده شد.

بر اساس قانون، جریمه حقوقی ناشی از شکار یک قلاده خرس قهوه‌ای با جنسیت نر ۷۵ میلیون تومان و ماده آن ۲۲۵ میلیون تومان جدا از جریمه کیفری آن تعیین شده است.

کد خبر 568862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha