کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران، با دو طرح محرک توسعه در مناطق کم‌برخوردار تهران موافقت شد.

كميسيون ماده پنج شهر تهران

به گزارش همشهری آنلاین، علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران در تشریح مصوبات پانزدهمین جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران در سال جاری، گفت: با تصویب دو طرح محرک توسعه در مناطق کم‌برخوردار تهران، ضمن ایجاد سرزندگی، کاهش فضاهای مخروبه و بی‌دفاع، کمک شایانی به افزایش سرانه خدماتی هفت گانه و توسعه فضاهای انسان‌محور نیز می‌شود.

اشراقی گفت: یکی از این مجموعه‌ها در عرصه‌ای به وسعت ۷ هکتار در مرز غربی محدوده شهرداری منطقه ۱۵ شهر تهران در محله کیانشهر شمالی در مجاورت با صنایع، انبارها و کارگاه‌های خیابان فدائیان اسلام واقع شده است؛ قبلاً این مجموعه به عنوان کارخانه چرم امید فعالیت داشته که در راستای اجرای برنامه پاکسازی محیط زیست و جمع‌آوری و انتقال مشاغل مزاحم از شهر تهران، این کارخانه نیز به چرم شهر ورامین منتقل شده است.

وی افزود: در اجرای ماده ۷ قانون نوسازی صنایع کشور و با توجه به طرح بازآفرینی محور فدائیان اسلام که اخیراٌ به تصویب کمیسیون ماده پنج رسیده است، با در نظر گرفتن مسائل مهم محدوده مورد نظر از جمله فقدان سرزندگی، امنیت، حیات شبانه و نیز کاهش جمعیت که سبب تشدید متروکه شدن این فضای شهری و افزایش فضاهای غیرقابل دفاع شده است، با طرحی جامع که دربرگیرنده مجموعه‌ای مسکونی به وسعت ۲.۷ هکتار و مجموعه‌ای تجاری به وسعت یک هکتار است، موافقت شد.

اشراقی گفت: در این طرح بیش از ۳ هکتار به عنوان فضایی جهت خدمات هفت گانه و فضای سبز به شهرداری تهران واگذار می‌شود. این موضوع به ارتقای شرایط اجتماعی و اقتصادی منطقه ۱۵ تهران کمک می‌کند و به عنوان محرک توسعه در جنوب شهر تهران سبب ارتقای کیفی این منطقه خواهد شد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج بیان کرد: دیگر پروژه موافقت شده محرک توسعه، احداث مجموعه‌ای مسکونی و خدماتی واقع در محدوده شهرداری منطقه ۱۸ در محدوده‌ای به وسعت حدود ۱.۸ هکتار است که در این مصوبه نیز ۷۰ درصد عرصه جهت توسعه فضای سبز و معابر شهری به شهرداری تهران واگذار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این جلسه، طرحی با رویکرد الحاق محدوده‌هایی به بافت فرسوده شهر تهران نیز مورد بحث و بررسی مبسوط قرار گرفت اما مصوبه‌ای صادر نشد و پس از اتخاذ تصمیم نهایی اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

اشراقی گفت: در محدوده شهرداری منطقه ۱۰ نیز ضمن موافقت با اجرای مجموعه‌ای خدماتی، قرار شد شهرداری منطقه در اسرع وقت به تملک باغ حکیم به مساحت ۴۲۰۰ مترمربع و تبدیل آن به فضای سبز عمومی اقدام کند.

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج و سایر اعضا برگزار شد.

کد خبر 568506
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha