مجموع نظرات: ۰
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

فراخوان طراحی نشانه‌های ورودی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران منتشر شد.

زیباسازی منطقه7

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان زیباسازی شهر تهران از هنرمندان، طراحان آثار شهری، مجسمه‌سازان و معماران دعوت کرد تا در طراحی نشانه‌های ورودی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران شرکت کنند.

در فراخوان سازمان زیباسازی شهر تهران آمده است: توجه به ارتباط بصری طرح پیشنهادی با ویژگی‌های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی شهر تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شرکت‌کنندگان باید نسبت به طراحی یک الگوی ثابت اقدام کنند. این الگو به عنوان نشانه ورود به مناطق قابل تکرار خواهد بود به همین منظور در طرح و الگوی پیشنهادی باید علائم و نشانه‌هایی مانند لوگوی شهرداری تهران، شماره منطقه شهری به عنوان نشانه‌های ثابت لحاظ شوند.

بر این اساس، طراح در صورت داشتن پیشنهاد دیگر در جهت بهبود طرح، می‌تواند نشانه‌های دیگری به این موارد اضافه و توضیحات لازم را در پروپوزال توجیهی ارائه کند. همچنین طرح پیشنهادی باید دارای حداکثر میزان دیده‌شوندگی باشد و حداقل ارتفاع در حالت واقعی ۲ تا ۳ متر در نظر گرفته شود که این موضوع لازم است در تناسبات طراحی لحاظ و ابعاد به صورت دقیق و مشخص در طرح گنجانده شود.

همچنین در مورد پیشنهاداتی که به صورت فایل نرم‌افزاری یا تصویر ارائه می‌شوند، در صورت تایید ایده اولیه توسط شورای هنری، ارائه ماکت پیش از صدور رای قطعی الزامی است.

اصالت طرح و پرهیز از هر گونه کپی‌برداری از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی از شرایط تایید طرح بوده و مد نظر داوران قرار می‌گیرد و مسوولیت هر گونه تخلف در این زمینه به عهده پیشنهاددهنده است. داوری و انتخاب طرح توسط اساتید در حوزه مجسمه‌سازی و طراحی و معماری شهری صورت می‌گیرد و زمان ارائه تا ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ است.

هنرمندان می‌توانند تصویر جانمایی (بصورت پیشنهاد)، ارائه ماکت (در صورت لزوم) یا طراحی سه بعدی را به نشانی الکترونیکی farakhanart@gmail.com ارسال کنند. نشانی دبیرخانه نیز پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، کوچه جمالی شرقی، پلاک ۱۲، عمارت عین‌الدوله، مدیریت آثار حجمی سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام شده است و هنرمندان می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۷-۲۲۹۶۹۷۴۴-۰۲۱ تماس بگیرند.

کد خبر 568473
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha