شهردار تهران به منظور اعمال محدودیت‌های جدید برای مقابله با اوج‌گیری شیوع ویروس کووید۱۹، با صدور بخشنامه‌ای نحوه حضور کارکنان را از ۸ تا ۱۵ آذر ماه اعلام کرد.

پيروز حناچي

به گزارش همشهری آنلاین، پیروز حناچی شهردار تهران در بخشنامه‌ای که ۸ آذر ماه ۹۹ صادر شده است، تاکید کرد: «پیرو بخشنامه مورخ ۲۸ آبان ۱۳۹۹ معاونت منابع انسانی و در راستای دستور ریاست محترم جمهور، با توجه به مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت‌های پویا در مقابله با کرونا، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، ایمنی و اعمال محدودیت‌های هوشمندانه و متناسب برای مقابله با اوج‌گیری شیوع ویروس کووید۱۹ و با توجه به تأثیرگذاری کاهش حضور کارکنان و مراجعان در میزان ابتلا به کرونا و ضرورت تداوم آن تا حصول نتیجه مطلوب، نحوه حضور کارکنان از هشتم تا پانزدهم آذر ماه سال جاری به شرح ذیل ابلاغ شده است.

بر این اساس، حضور فیزیکی کارکنان شهرداری تهران به ویژه شاغلین در حوزه‌های مالی، منابع انسانی، شهرسازی و معماری،  فنی و عمرانی، برنامه‌ریزی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی و حوزه ستادی حمل و نقل و ترافیک در طی زمان ذکر شده در محل کار ممنوع بوده و صرفاً به انجام خدمات از راه دور مجاز می‌باشند.

واحدهایی که در قالب کارگروه‌های ستاد بحران با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران همکاری مستمر دارند در ایام یاد شده با نظر ستاد بحران به صورت آماده‌باش هستند.

واحدهای اجرایی و نظارتی خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، خدمات درمانی و سلامت، نگهبانی، خدمات‌رسان و نیروهای شیفتی شهرداری تهران با هماهنگی بالاترین مقام مسئول هر واحد سازمانی نسبت به ارائه خدمات اقدام نمایند به نحوی که از بروز هر گونه وقفه در انجام وظایف و ایجاد اختلال در ارائه خدمات به شهروندان محترم پیشگیری به عمل آید.

برگزاری جلسات اداری، سمینارها، همایش‌ها و موارد مشابه بصورت حضوری مجاز نیست و صرفاً از طریق ویدئو کنفرانس و ابزارهای ارتباطی مورد تایید شهرداری تهران صورت پذیرد. در موارد ضرورت برگزاری جلسات حضوری در حوزه‌های اجرائی و نظارتی مطابق بند سه این بخشنامه، مراتب با رعایت پروتکل‌ها و الزامات ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله شرایط محل جلسه و فضای مورد نیاز، در دستور کار قرار گیرد.

تخطی از رعایت این بخشنامه، قابلیت پیگیری به عنوان تخلف اداری در مبادی نظارتی ذی‌ربط را خواهد داشت. در صورت مشاهده تخلف، مراتب از طریق شماره ۵۵۶۰۸۰۲۰ به اداره کل حوزه شهردار تهران منعکس گردد. در صورت استمرار وضع موجود و احساس ضرورت انجام خدمات از راه دور، متعاقباً بخشنامه‌ مورد لزوم تبیین و ابلاغ خواهد شد. نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه بر عهده‌ی بالاترین مقام مسئول هر واحد سازمانی است.»

رونوشت این بخشنامه به محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران ارسال شده است.

کد خبر 568453
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha