سازمان مردم‌پایه، اجتماعی و عظیم بسیج چون شجره طیبه‌ای است که می‌تواندبه‌سرعت در مقابل انواع مختلف نیازهای نوین و بحرانها تغییر شکل دهد و تجدید سازمان کند؛

بسیج

همشهری آنلاین: سازمان مردم‌پایه، اجتماعی و عظیم بسیج چون شجره طیبه‌ای است که می‌تواندبه‌سرعت در مقابل انواع مختلف نیازهای نوین و بحرانها تغییر شکل دهد و تجدید سازمان کند؛ مانند نقش بی‌نظیر و ازخودگذشته بسیج در بحران کرونا تابلویی زنده در پیشروی ما است که هر کاری برای مردم کردند تا مگر رنج بیماری از مردم دور شود.

 بسیج با سرعتی انکارناپذیر برای انجام مأموریت‌های محوله در شرایط متفاوت و مواجه شدن با موقعیت‌های گوناگون آماده است. سرعت عمل در کنار استحکام و انسجام روحی، وحدت اعتقادی، صفات روحی و مشخصه‌های فردی و اجتماعی متعالی و متکامل از دیگر ویژگی‌های بسیج است که بسیج را به تکیه گاهی مستحکم و رکن مطمئنی در کشور تبدیل کرده است.
خاستگاه مردم‌نهاد و عمق ایمانی بسیج در همه تاریخ تشکیل و دوران ۴ دهه فعالیت این نوید را به مدیران بسیجی و مردمی می‌دهد که چگونه با اعتماد به این حقیقت بزرگ می‌توانند موفقیت را برای کشور خود رقم بزنند و به سمت آرمان‌های متعالی انقلاب حرکت کنند.
بسیاری از افکار آینــــده‌اندیشــانه و تصمیم‌گیری‌های ما درباره تحولات و راهبردهای نیل به آنها تحت تأثیر تخیل و تصویر ما از آینده است، همچنین به طور روزمره این‌که به آینده خوش‌بین یا بدبین باشیم، به‌نوعی گویای تصویر ما در باب آینده خواهد بود. بسیج تصویر گذشته و آینده انقلاب و عظمت ملت ایران است. وقتی از مشارکت عمیق همه توده‌های مردم در بسیج گفته شود آینده روشن دارید، می‌توانید وضعیت امروز را با آن تصویر در آینده ارزیابی کنید و هر لحظه خود را در محضر تصمیم‌گیری به‌عنوان یک فرد مسئول بدانید. بسیج امتحان خود را در همه عرصه‌هایی که به او محول شد با خلق تابلویی شگرف به انجام رسانده، خیل عظیم دانش‌آموختگان و پژوهشگران متعهد و بسیجی نیروهایی برای بروز خلاقیت و عبور از صحنه‌ها و گردنه‌های پیش‌روی کشور هستند.
ازاین‌رو تا زمانی که تصویر جامعه از آینده کمال‌اندیش و آرمان‌گرا چون تصویر صبح ظهور است، فرهنگ و امنیت و اقتصاد با روحیه بسیجی رو به رشد و شکوفایی است. و وقتی این تصویر رو به افول و زوال بگذارد جامعه دچار افول و فرهنگ دچار انحطاط می‌شود. در هر جای دنیا این روح وجود داشته باشد، و جامعه و مسئولین به آن ملتزم باشند پیشرفت تا قله‌ها و برون رفت از مشکلات حتمی است.

کد خبر 567540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha