پژوهشگران می‌گوید با آزمایش کردن همگانی برای کروناویروس با تست‌های سریع که به خصوص باعث شناسایی افراد دارای عفونت بدون علامت می‌شوند، می‌توان همه‌گیری کرونا را در یک شهر در طول شش هفته پایان داد.

rapid test

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر بررسی انجام شده بوسیله پژوهشگران دانشکده بهداشت عمومی تی‌اچ چن هاروارد و دانشگاه بولدر کلرادو در آمریکا که در ۲۰ نوامبر در ژورنال با داوری همتای Science Advances منتشر شده است، نشان می‌دهد که آزمایش‌های سریع آنتی‌ژنی گرچه کمتر قابل‌اعتماد هستند، اما مقامات بهداشت عمومی امکان می‌دهند به طور هدفمندتری مداخله‌های لازم را انجام دهند و مجبور به تعطیل گسترده اقتصاد نمی‌شوند.

آزمایش‌های سریع آنتی‌ژنی کرونا هزینه کمی دارند و می‌توانند در چند دقیقه، و نه مانند آزمایش‌های PCR در چند روز، پاسخ را معلوم کنند. این پژوهشگران می‌گویند اگر نیمی از جمعیت آمریکا به طور هفتگی آزمایش شوند و افرادی که آزمایش مثبت دارند، ایزوله شوند، می‌توان تاثیر عمده‌ای بر مهار همه‌گیری بگذارند.

دانیل لارمور، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه بولدر و سرپرست این بررسی گفت: «چشم‌اندازی که بر اساس یافته‌ها ما ترسیم می‌شود این است که هنگامی که مسئله بهداشت عمومی مطرح است، آزمایش با حساسیت کمتر که پاسخ امروز مشخص شود، بهتر از آزمایشی حساستری است که نتیجه‌اش فردا داده شود.»

او افزود: «به جای اینکه به همه بگوییم در خانه بمانند تا جلوی انتشار بیماری از افراد بیمار به دیگران گرفته شود، می‌توان فقط  افرادی که بیشترین واگیری را دارند، ایزوله کرد و بقیه افراد می‌توانند به زندگی معمولشان بازگردند.»

بر اساس مدل‌سازی ریاضی این پژوهشگران انجام آزمایش سریع برای سه‌چهارم جمعیت یک شهر هر سه روز یکبار می‌تواند شمار افراد دچار عفونت تا ۸۸ درصد کاهش دهد و این میزان برای از بین بردن همه‌گیری در طول شش هفته کافی است.

مایکل مینا، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه هاروارد و یکی دیگر از سرپرستان این بررسی گفت:‌«آزمایش‌های سریع هنگامی که افراد بیشترین واگیری را دارند، بسیار موثر هستند.»

گفته می‌شود در دسترس قرار دادن آزمایش سریع و ارزان یکی از راهبردهای اصلی مورد نظر جو بادین، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا است.

آزمایش‌های تشخیصی کرونا تا چه حد قابل ‌اعتماد هستند؟

کد خبر 567032

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha