حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو، کارشناس حوزه تعلیم و تربیت که به واسطه حضورش در برنامه های تلویزیونی به عنوان «عمو راستگو» شناخته می شد، به علت سکته قلبی درگذشت.

راستگو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، زنده‌یاد راستگو ۳۵ سال برای گروه سنی کودک و نوجوانان برنامه‌های تلویزیونی اجرا می‌کرد و به مخاطبان خود تعالیم دینی می‌آموخت. او در برخی کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی هم برنامه اجرا کرده بود.

حجت‌الاسلام حسین حقیقت، مسئول مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ضمن عرض تسلیت برای درگذشت زندهیاد راستگو اظهار کرد: ایشان نزدیک به نیم قرن فعالیت تربیتی کودک و نوجوان را برعهده داشتتند و اولین مبلغ دینی در عرصه کودک و نوجوان بودند که فعالیتشان را قبل از انقلاب اسلامی آغاز کردند. بعد از انقلاب در صداوسیما حضور پیدا و برنامه های جذابی را در این زمینه تولید کردند که برای کودکان آن دوره به یادگار مانده است. 

حقیقت با اشاره به فعالیت های آموزشی زنده یاد راستگو، خاطرنشان کرد: آقای راستگو هم در قم و هم در سایر شهرستان ها طلبه های بسیاری را آموزش دادند. بیش از ۷ هزار طلبه مرد و زن در سراسر کشور تحت تعلیم ایشان بودند که هر کدام به نوبه خودشان در این عرصه فعال هستند. یکی از شادی های ایشان این بود که توانستند میان حوزه علمیه و نسل کودک و نوجوان ارتباط برقرار کنند. 

او ادامه داد: البته آقای راستگو علاوه بر تلویزیون، در مدارس نیز حضور فعالی داشتند و فرقی برایشان نمی کرد که این فعالیت در منطقه یک تهران باشد یا در یکی از روستاهای دورافتاده استان هرمزگان یا سیستان و بلوچستان. معمولا قبل و بعد از تدریس در قم همیشه در سفر بودند؛ آن هم در زمانی که وسایل نقلیه همانند این روزها فراهم نبود. البته در ماه های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیتشان کمتر شده بود. 

کد خبر 567017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha