رئیس ستاد کرونای استان تهران گفت: به دلیل حاکم بودن شرایط ویژه، تفکیک مناطق قرمز و زرد در این شهر سخت است.

کرونا زندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران  با اشاره به اعمال محدودیت ها و تعطیلی دوهفته ای براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا تعطیلی دو هفته ای از فردا اول آذر آغاز می شود و با توجه به اینکه تهران از نظر میزان ابتلا، مرگ و میر و بستری ها در زمره مناطق قرمز و بحرانی است، این محدودیت‌ها در تهران هم اعمال می‌شود.

او ادامه داد: بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا به جز مشاغل خدماتی مانند گروه های بهداشت و درمان، آتش نشانی و مشاغلی که تامین کننده مایحتاج اصلی مردم هستد، سایر شغل ها به مدت ۲ هفته تعطیل خواهند بود که تمدید، تشدید یا لغو این محدودیت‌ها بستگی به گزارش کارشناسان بر اساس شاخص های تعریف شده توسط ستاد ملی کرونا دارد.

فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد: شرایط تهران متفاوت با سایر استان های کشور است. روزانه یک جمعیت شناور برای کار وارد تهران می‌شوند و در پایان روز به شهرستان محل سکونت خود برمی‌گردند. این مسئله موجب می‌شود تا در صورت ناقل بودن باعث انتشار بیماری کرونا شوند. بنابراین نمی توان گفت که منطقه ای از استان تهران قرمز و نقطه ای دیگر در وضعیت زرد قرار دارد.

زالی گفت: رفت و آمدهای افراد به تهران جهت کار یا سکونت باعث شده تا تفکیک مناطق از نظر وضعیت قرمز و زرد سخت باشد، اما مسئله  محدودیت های رفت و آمد بین شهرستان‌های استان تهران  بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا بوده که به طور رسمی اعمال می شود.

او بیان کرد: در خصوص نحوه رفت و آمد پرسنل بهداشت و درمان  و سایر گروه های خدماتی در زمان‌های منع تردد در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 566430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha