فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران درباره اینکه دریافتی کارکنان مشمول بیمه و صندوق تامین اجتماعی در دوران استفاده از مرخصی استعلاجی کرونا کاهش چشمگیری می‌یابد و همین باعث حضور مبتلایان کرونا در محل کارشان می‌شود، به وزیر بهداشت نامه نوشت.

علیرضا زالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران طی مکاتبه‌ای با وزیر بهداشت تامین زیرساخت‌های تسهیل فرآیند غرامت دستمزد کارکنان مشمول بیمه و صندوق تامین اجتماعی را در صورت ابتلا به کرونا و استفاده از مرخصی استعلاجی خواستار شد.

وی با اشاره به این که دریافتی کارکنان مشمول بیمه و صندوق تامین اجتماعی در دوران استفاده از مرخصی استعلاجی به علت مثبت شدن تست pcr و گذراندن دوران نقاهت و قرنطینه به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد، اظهار کرد: اکثر این کارکنان علی‌رغم مثبت بودن تست pcr به دلیل جلوگیری از کاهش حقوق و مزایا، متاسفانه در محل کار خود و دستگاه‌های اجرایی حضور می‌یابند.

وی تاکید کرد: لازم است تمهیداتی اتخاذ شود تا ضمن طرح موضوع در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، فرآیند مرتبط با پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری کارکنانی که مبتلا به کووید-۱۹ شده‌اند و به ناچار از استعلاجی بیش از سه روز استفاده می‌نمایند، اصلاح شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران واگذاری اختیارات کمیسیون پزشکی سازمان مذکور به شورای پزشکی دستگاه‌های محل خدمت کارکنان تا پایان بحران کرونا درباره مرخصی استعلاجی ناشی از بیماری کووید-۱۹، ایجاد بستر مناسب از طرف سازمان تامین اجتماعی به نحوی که نیازی به حضور مستقیم بیماران در شعبات سازمان تامین اجتماعی نباشد و پرداخت کامل غرامت دستمزد ایام استعلاجی در همان ماه را راهکار موثری برای تسهیل فرآیندها و کاهش زنجیره انتقال اپیدمی ذکر کرد.

دکتر زالی در ادامه از همکاری‌های تمامی مجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی در راستای کنترل هرچه مطلوب‌تر بحران پاندمی کرونا قدردانی کرد.

کد خبر 566595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha