«سرزمین موعود»، کتاب زندگینامه و خاطره‌های باراک اوباما از هشت سال حضور در کاخ سفید در نخستین روز ورود به بازار ۸۹۰ هزار نسخه در آمریکا و کانادا فروخت.

کتاب سرزمین موعود باراک اوباما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، اگر استقبال از کتاب تازه نخستین و تنها رئیس جمهوری رنگین‌پوست تاریخ ایالات متحده به همین شکل ادامه داشته باشد، به احتمال زیاد «سرزمین موعود» به پرفروش‌ترین کتاب روسای جمهوری آمریکا در تاریخ معاصر تبدیل می‌شود. ضمن اینکه می‌تواند رکورد نهایی فروش کتاب «میشل اوباما شدن» را هم بشکند.

۸۹۰ هزار نسخه در ۲۴ ساعت یک رکورد تازه برای انتشارات پنگوئن رندم هاوس و شامل نسخه‌های پیش‌فروش، صوتی و الکترونیکی است. تنها کتابی که یکی از ساکنان پیشین کاخ سفید منتشر کرده و آمار فروش آن به رکورد کتاب اوباما نزدیک است، «شدن» میشل اوباماست که در ۲۴ ساعت اول ورود به بازار آمریکای شمالی به ۷۲۵ هزار نسخه رسید.

«شدن» در نهایت بیش از ۱۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت و رکورد شکست. «سرزمین موعود» بلافاصله پس از انتشار در صدر فهرست پرفروش‌های آمازون نشست و کتابفروشی زنجیره‌ای بارنز اند نوبل ۵۰ هزار نسخه آن را فروخت. مدیران این شرکت امیدوارند تا ۱۰ روز دیگر ۵۰۰ هزار نسخه از کتاب اوباما را به فروش برسانند.

از مهم‌ترین بخش‌های «سرزمین موعود» می‌توان به روایت عملیات شکار اسامه بن‌لادن اشاره کرد که گفته می‌شود جو بایدن، معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا ایتدا با آن مخالف بود. روی کار آمدن دانلد ترامپ و پیامدهای ورود او به کاخ سفید هم از دیگر نکات مهم خاطره‌های رئیس جمهوری پیشین آمریکاست.

«سرزمین موعود» درست دو هفته پس از یکی از جنجالی‌ترین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ ایالات متحده به بازار آمد؛ کارزاری که خود اوباما هم در آن حضوری فعال داشت. باراک اوباما گفته بود نمی‌خواست چهار سال پس از خروج از کاخ سفید خاطره‌های آن دوران را روایت کند و انتشار کتاب همزمان با جنجال‌های پس از انتخابات هم گزینه خودش نبوده است.

کتاب زندگینامه و خاطره‌های بیل کلینتن در روز اول انتشار ۴۰۰ هزار نسخه فروخت و آمار کتاب جورج دبلیو بوش فقط ۲۲۰ هزار نسخه بود. این دو کتاب حدود ۳.۵ تا چهار میلیون نسخه در دنیا فروخته‌اند. پرفروش‌ترین کتاب تاریخ در ۲۴ ساعت اول انتشار «هری پاتر و یادگاران مرگ» جی کی رولینگ است که سال ۲۰۰۷ بیش از هشت میلیون نسخه فروخت.

کد خبر 566293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha