وزیر علوم گفت: در بحث‌ها و محیط‌های دانشگاهی، دانشجویان دختر انگیزه بیشتری برای مشارکت در مباحث فرهنگی و اجتماعی دارند بنابراین نیاز به حمایت و هدایت بیشتر دختران به سمت موضوعات و مباحث مرتبط به توانمندسازی احساس می‌شود.

منصور غلامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین امضای تفاهم نامه میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: زنان ۵۰ درصد جمعیت دانشجویی کشور را تشکیل می‌دهند. این آمار در بخش اعضای هیأت علمی به ۳۰ درصد و بخش کارمندان به ۵۰ تا ۶۰ درصد می رسد.

وی افزود: جامعه دانشگاهی جمعیت قابل توجهی از بانوان را تشکیل می دهند؛ در سراسر آموزش عالی، جامعه گسترده ای از بانوان داریم و مهمترین هدف ما، جوانان به خصوص دانشجویان دختر به ویژه در مقطع کارشناسی هستند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: مقطع کارشناسی از نظر شکل گیری اهداف و برنامه های آینده زندگی دختران اهمیت زیادی دارد و توجه به خانواده در این دوره به کاهش نگرانی هایی که در این حوزه داریم، کمک می کند.

وی با بیان اینکه توجه به بحث خانواده در این دوره می تواند به کاهش نگرانی هایی که در این حوزه وجود دارد، کمک کند، تاکید کرد: اهمیت به خانواده باید به عنوان یکی از موضوعات مهم آینده تلقی شود. در مباحث مختلفی که همکاران وزارت علوم پیش می برند، برنامه ها، آموزش، پژوهش و هم اندیشی هم گنجانده شده است اما در برخی موارد نیاز به حمایت های بعدی احساس می شود.

وزیر علوم این موضوع را جزو برنامه های دولت دانست و گفت: حاصل این هم اندیشی ها باید پیشنهادات قوی تری باشد به خصوص اینکه در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم و باید برنامه ای برای مجریان آینده کشور در این زمینه تدوین کرد.

به گفته وزیر علوم، در بحث ها و محیط های دانشگاهی، دانشجویان دختر انگیزه بیشتری برای مشارکت در مباحث فرهنگی و اجتماعی دارند؛ بنابراین نیاز به حمایت و هدایت بیشتر دختران به سمت موضوعات و مباحث مرتبط به توانمندسازی احساس می شود.

غلامی درباره حوزه های مختلف توانمندسازی زنان، اظهار داشت: توانمندسازی در زمینه های فناوری، مشاغل مبتنی بر دانش، استارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان هم می تواند پر رنگ تر شود، هر چند تعداد زنان صاحب شرکت های دانش بنیان کمتر است اما از نظر جمعیتی آمار خوبی در این شرکت ها دارند.

کد خبر 566168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha