وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت درباره مشکل انتقال اطلاعات در شبکه آموزشی شاد که با گلایه‌های معلمان و دانش‌آموزان مواجه شده است، توضیح داد.

شبکه شاد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به این پرسش که اقدام تازه وزارت آموزش و پرورش برای بهبود وضعیت سامانه شاد چیست، گفت: عموم فرهنگیان آگاه هستند که شاد یک مولود شش‌ماهه است و از آن روزی که آغاز به کار کرده تا به حال برای بهبود وضعیت آن تلاش کرده‌ایم تا پاسخگوی نیاز فرهنگیان باشد.

وی افزود: مشکل اصلی سامانه شاد در حال حاضر این است که دریافت یا انتقال اطلاعات در برخی ساعات روز با ایراد مواجه است که ما هم ساعات کلاس‌ها را در طول هفته توزیع کردیم و هم با همراه اول که زیرساخت این کار را فراهم کرده، گفت‌وگو کرده‌ایم تا این زیرساخت‌ را تقویت کنند.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: قطعاً کسانی که از این سامانه استفاده می‌کنند می‌توانند شهادت دهند که مشکلات شاد روند نزولی را طی می‌کند.

وی درباره مصوبه دیروز شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره معلمان نیز گفت: دیروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب‌ شد که منحصرا ورود معلم، مدیر، مشاور، مربی پروشی و مراقب سلامت از طریق دانشگاه «شهید رجایی» و «فرهنگیان» باشد. این دو دانشگاه البته اجازه دارند که از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها تحت نظارت خودشان استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اما در هر صورت هیچ‌کس نمی‌تواند معلم باشد مگر اینکه یک دوره حداقل یک‌ساله را در این دو دانشگاه طی کرده باشد. در این جلسه همچنین تصویب شد که هرکس در آموزش و پرورش تدریس می‌کند، مدرک صلاحیت معلمی را هم داشته باشد که چگونگی احراز این صلاحیت‌ها هم به شورای عالی آموزش و پرورش و دولت سپرده شده است.

وی در پایان توضیح داد: همچنین در این جلسه مصوب شد که استخدام معلمان در هر منطقه براساس ظرفیت‌های بومی آنجا باشد، البته از هر جای کشور هم که بخواهند در منطقه‌ای استخدام شوند، مخالفتی وجود ندارد ولی اگر به آن منطقه بروند تا پایان خدمت باید در آنجا مشغول باشند.
 

کد خبر 566156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha