مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان شمالی گفت: بانوی تولیدکننده بجنوردی و تنها دارنده مجوز تولید قارچ گانودرما در ایران به تازگی از روسیه سفارش تولید هزار کیلوگرم محصول گرفته است.

قارچ گانودرما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ملیحه یغمایی گفت: خانم صغرا احمدی تولیدکننده قارچ گانودرما توانسته در شهرستان‌های مختلف برای افراد بسیاری کار ایجاد کند و تولید قارچ گانودرما را به عنوان یک شغل خانگی رونق داده است. با همت این خانم کارآفرین، یک سالن تولید قارچ گانودرما در زندان بجنورد هم راه‌اندازی شده و بانوان با دریافت آموزش‌ها و کمک‌های لازم به تولید قارچ در زندان اقدام می‌کنند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی با بیان این‌که تولید قارچ گانودرما به روستاهای مختلف رفته افزود: این بانوی کارآفرین تمام قارچ‌های تولیدی سالن‌های روستایی را تضمینی خریداری و روانه بازار می‌کند. خانم احمدی برای شرکت در هجدهمین نمایشگاه انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه (موسیاد) عازم این کشور شد و به عنوان تنها دارنده مجوز تولید قارچ گانودرما در ایران، در این نمایشگاه حضور می‌یابد. خام احمدی اهل بجنورد دو سال پیش برای نخستین بار در ایران توانست مجوز تولید قارچ گانودرما بگیرد.

قارچ گانودرما با نام لاتین reishi یا ganoderma از هزاران سال پیش در طب سنتی آسیای شرقی استفاده می‌شد. این قارچ در چین نمادی از سلامتی و طول عمر به همراه شادی و اقبال در زندگی بود و ۲ هزار سال در شرق به خواص درمانی آن اعتقاد داشتند. این قارچ بو و طعم دلپذیر ندارد و خام آن قابل خوردن نیست. در کشورهایی چون چین، ژاپن و کره این قارچ به صورت ترکیب با خوردنی‌ها یا دمنوش‌های مختلف مصرف می‌شود.

کد خبر 565772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha