رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: ۴ دفتر ازدواج به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام شیوع بیماری کرونا پلمپ شدند و برای یکی از دفاتر هم مجازات کیفری کلاهبرداری صادر شده است.

مراسم ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی مظفری رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق درباره نظارت بر دفاتر ازدواج و طلاق در دوران کرونا افزود: پرونده های دفاتر ثبت ازدواج و طلاق که شیوه نامه‌ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند در شعبه هشت بازپرسی دادسرای ناحیه دو در جریان رسیدگی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: پروتکل بهداشتی دفاتر ازدواج از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که دفاتر ازدواج و طلاق زیرمجموعه این سازمان محسوب می شود، ابلاغ شده است.

مظفری اظهار داشت: براساس پروتکل‌های بهداشتی حداکثر ۶ نفر با رعایت موازین بهداشتی و گندزدایی محیط می ‌توانند برای مراسم عقد در دفاتر حضور یابند و مدت زمان حضور افراد هم محدود است.

وی افزود: علاوه بر ضدعفونی مکرر و مرتب دفاتر ازدواج و طلاق، نوبت‌دهی برگزاری آیین ازدواج و طلاق نیز در ساعت اداری انجام می شود و آزمایش های پیش از مراسم با زمان از قبل تعیین شده انجام می شود تا مانع تجمع و ازدحام شود.

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: متاسفانه دفاتر ازدواج و طلاق در خصوص شیوع کرونا و برپایی مراسم ازدواج در این دفاتر بدنام شده اند. این در حالی است که در سال های اخیر سالن‌های تشریفات و برپایی مراسم عقد بدون هیچ مجوزی فعالیت دارند و در این سالن‌ها مراسم عقدکنان برگزار می‌شود و چون در مقایسه با سالن‌های عروسی قیمت مناسب‌تری دارند، متاسفانه مورد استقبال هم قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: عمده مشکل ما سالن‌های تشریفاتی است که در آپارتمان‌های کوچک با تعداد مهمانان زیاد مراسم عقد برگزار می کنند و هیچ نظارتی بر آنها اعمال نمی‌شود؛ هرچند این سالن‌ها در سال‌های اخیر هم فعالیت داشته‌اند اما در ایام کرونا بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته اند و هیچ نهاد نظارتی هم بر فعالیت آنها ورود نکرده و هرچه مکاتبه با دادسرا و اماکن داشتیم، هیچ یک هنوز نتیجه موثری نداشته است.

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق ششم مرداد سال جاری هم گفته بود: با وجود شرایط کرونا، تعداد ازدواج‌های ثبت شده تا اواسط تیر سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش و تعداد طلاق ثبت شده کاهش داشته است. به طوری که در ۴ ماه نخست امسال حدود ۲۰۰ هزار واقعه ازدواج و ۳۵ هزار واقعه طلاق ثبت شده در حالیکه در مدت مشابه سال قبل ۱۶۷ هزار ازدواج و ۳۷ هزار طلاق ثبت شده بود.

کد خبر 565758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha