گروه اقتصادی: دور جدید برکناری مدیران عامل بانک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که صمصامی با برگزاری نشست‌هایی غیررسمی با خبرنگاران سعی در تلطیف فضای رسانه‌ای متاثر از این تغییرات دارد.

صمصامی با وجود محافظه‌کاری در مقابل دوربین و ضبط‌صوت خبرنگاران در خارج از جو خبری انتقاد‌های زیادی به سیاست‌های پولی بانک مرکزی دارد، به همین دلیل یکباره و در نبود برخی از مدیران بانکی تصمیم به برکناری برخی از مدیران عامل بانک‌ها گرفته است. او پس از امضای حکم برکناری مهدی رضوی مدیرعامل سابق بانک صنعت و معدن در اندیشه برکناری احمد درخشنده، مدیرعامل بانک سپه برآمد و درصدد است تا حسنعلی قنبری را برای نشستن بر صندلی وی آماده کند.

درخشنده همان مدیری است که داوود دانش‌جعفری برای عدم‌برکناری وی مقاومت بسیاری کرد تا جایی که یکی از دلایل خود در قطع همکاری با دولت نهم را فشار بی‌اندازه برای برکناری درخشنده عنوان کرد.

حال صمصامی ابتدای ورود به وزارت اقتصاد درست در همان نقاطی پا گذاشته است که زمانی دانش‌جعفری در حفظ آن کوشا بود. وی درخصوص دلایل عزل درخشنده گفته است: دولت و وزارت اقتصاد سیاست‌هایی دارند که برای اجرایی شدن و افزایش سرعت آنها لازم است برخی جابه‌جایی‌ها انجام گیرد.

اگرچه صمصامی تغییر در مدیریت بانک کشاورزی را تکذیب کرده و آن را شایعه خوانده است اما شنیده‌ها حاکی از آن است که طالبی مدیرعامل این بانک چند روزی است که به محل کار خود نرفته است. روز گذشته نیز خبری به نقل از رئیس‌کل بانک مرکزی روی خروجی خبرگزاری ایسنا قرار گرفت که بر پایه آن رئیس‌کل بانک مرکزی تغییر مدیرعامل بانک کشاورزی را رد کرد. وی به این خبرگزاری گفته بود من هم شایعه برکناری مدیرعامل بانک کشاورزی را در رسانه‌ها مشاهده کردم و در این خصوص با سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت‌وگو کردم و ایشان این موضوع را تکذیب کرد.

صمصامی دستور می‌گیرد

از منابع آگاه خبر می‌رسد که صمصامی در پی  گزارش‌های‌اقتصادی بازرســـان نـهــاد ریــاست‌جــمهوری و‌ دستورات مستقیم پرویز داوودی و تایید رئیس دولت اقدام به برکناری مدیران بانکی می‌کند. او آنچنان در این کار مصمم است که حتی به توصیه‌های محمدناصر شرافت‌جهرمی (شرافت از سال 65 تاکنون مستمر رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی «ملی سابق» بوده است) استاد سال‌های دانشجویی خود بی‌توجه است.
شاید اگر این‌طور نبود در میان گزینه‌های با تجربه‌ای چون صادق محصولی مشاور رئیس‌جمهوری، محمدرضا رحیمی رئیس دیوان محاسبات، صمصامی دبیر کمیسیون اقتصادی هیات دولت، زاهدی‌وفا معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی و علی دیواندری مدیرعامل بانک ملت سرپرستی وزارت اقتصاد از آن او نمی‌شد.

با ثبت تغییر در بانک کشاورزی، طالبی حتی یک سال هم در این بانک مدیرعامل نبوده است. او هم به همان دلیلی که نوربخش برکنار شد از بانک کشاورزی می‌رود تا دیگر تامین منابع برای طرح‌های کشاورزی دغدغه دولت نباشد. این در حالی است که وعده دولت در تامین منابع برای بانک کشاورزی جهت استمهال قایل شدن در بخش کشاورزی و روستا‌های آسیب‌دیده هنوز محقق نشده است.

کد خبر 56551

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز