یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

عضو هیات‌مدیره انجمن چشم‌پزشکی با تشریح چگونگی انتقال کرونا از طریق چشم به راهکارهای مقابله با سرایت ویروس کرونا از طریق مخاط چشم پرداخت. 

ماسک ـ شیلد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیامک زراعی قنواتی عضو هیات‌مدیره انجمن چشم‌پزشکی در خصوص انتقال کرونا از طریق چشم گفت: انتقال کرونا از طریق مخاط‌ها و سطح چشم صورت می‌گیرد، اما گیرنده‌های ویروس کرونا در سطح چشم کمتر از بینی و قسمت‌های انتهایی حلق است.

وی توضیح داد: ویروس کرونا می‌تواند با ورود به سطح چشم و از طریق مجرای اشکی خود را به بینی و حلق و از آنجا به گیرنده‌های قابل انتقال ویروس برساند و از این طریق فرد را آلوده کند. 

عضو هیات‌مدیره انجمن چشم‌پزشکی برای کاهش انتقال ویروس کرونا گفت: استفاده از ماسک، شیلد و عینک‌های مناسب بسیار کمک‌کننده است. 

زارعی قنواتی افزود: برای کاهش سرایت کرونا علاوه بر رعایت و استفاده از وسایل محافظتی شخصی باید سعی کنیم از حضور در مکان‌های پرازدحام خودداری کنیم.

وی ادامه داد: بهتر است فاصله فیزیکی را رعایت کنیم. اگر امکان وجود دارد در فضاهای باز حضور داشته باشیم. اگر قرار است در صف یا جاهای شلوغی باشیم بهتر است تا رسیدن به نوبت در ماشین شخصی یا فضای باز قرار گیریم. 

عضو هیات‌مدیره انجمن چشم‌پزشکی قنواتی گفت: اگر نشانه‌های کرونا مثل تب، خستگی و علائم سرماخوردگی داریم، خود را قرنطینه کنیم و با حضور در اجتماع افراد دیگر را آلوده نکنیم. اگر تستمان مثبت است حداقل زمان قرنطینه ۱۴ روز است، ولی بهتر است یک تا دو نوبت تست pcr انجام دهیم که مطمئن شویم ویروس را به دیگران انتقال نمی‌دهیم.

کد خبر 565225

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha