انتشار خبری مبنی بر سپردن مدیریت قله دماوند به فدراسیون کوهنوردی باعث شد تا اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در این زمینه توضیحاتی ارائه دهد. 

کوه دماوند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران در خصوص انتشار خبر واگذاری مدیریت قله دماوند به فدراسیون کوهنوردی اعلام کرد: اثر طبیعی - ملی دماوند از سال ۱۳۸۱ به عنوان یکی از مناطق چهارگانه تحت حفاظت و مدیریت محیط زیست این استان بوده و به استناد ماده ۱۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، به هیچ عنوان قابل واگذاری به اشخاص حقیقی و حقوقی نیست.

روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران همچنین اعلام کرد: در راستای مدیریت و حفاظت همه جانبه از این اثر طبیعی - ملی، کارگروه حفاظت و مدیریت یکپارچه آن در استان از سال ۱۳۹۶ با ریاست استاندار وعضویت دستگاه‌های اجرائی ذیربط شکل گرفت و همه موضوعات مربوط به این اثر مانند مدیریت دام و دامداری، راه‌های دسترسی، گردشگری پایدار و معادن در آن کارگروه مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

محیط زیست مازندران در ادامه اعلام کرد: به احتمال زیاد خبر واگذاری مدیریت فدراسیون کوهنوردی به قله دماوند مربوط به مدیریت بر نحوه کنترل ورود و خروج کوهنوردان و برنامه ریزی لازم در این خصوص بود و ارتباطی با مدیریت کل منطقه ندارد.

کد خبر 564953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha