دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

گروه ورزشی - ناصر قراگزلو: باشگاه استقلال این روزها اولویت خودش را برروی جذب بازیکنان جدید قرارداده است.

 در این بین امیرقلعه‌نویی با دقت زیادی بر نقل‌وانتقالات تیمش نظارت دارد و در پی جذب بهترین بازیکنان موجود در بازار نقل‌وانتقالات است.

اما اعلام بدهی 8 تا 12 میلیاردی می‌تواند نگرانی‌های فراوانی برای این باشگاه ایجاد کند. رقمی که مربوط به مدیریت چندین ساله اخیر باشگاه است.

استقلال تاکنون با خسرو حیدری، میلاد نوری و بیک‌زاده به توافق کامل رسیده و قرارداد آنها را در هیأت‌ فوتبال استان تهران به ثبت رسانده است. بازیکنانی که جذبشان دو سهمیه لیگ‌برتری استقلال را پر کرده است.

علی نظری‌‌جویباری سرپرست استقلال در این باره می‌گوید: «با حسین کاظمی و یدالله اکبری نیز به توافق کامل رسیده‌ایم و برای اینکه به شایعات اخیر در مورد این بازیکنان خاتمه دهیم، قرارداد آنها را به‌زودی در هیأت‌ فوتبال استان تهران ثبت می‌کنیم.»

سرپرست استقلال در ادامه می‌گوید: «با جذب دو هافبک جدید، می‌توانیم دو بازیکن دیگر را به فهرست نفرات قبلی‌مان اضافه کنیم و برای پرکردن دو سهمیه دیگرمان یک دفاع و یک فوروارد دیگر را جذب خواهیم کرد تا از هر حیث تیمی بی‌نقص و کامل را روانه رقابت‌های لیگ‌برتر، جام‌حذفی و لیگ ‌قهرمانان آسیا کنیم.»

نظری جویباری با صحبت‌های خود قصد دارد خیال هواداران استقلال را نیز از هرحیث آسوده کند. او در این خصوص  به همشهری می‌گوید: «برخلاف شایعات اخیر با وحید طالب‌لو به توافق کامل رسیده‌ایم و قرارداد او را نیز به‌زودی برای یک فصل دیگر تمدید خواهیم کرد تا خیال‌مان بابت این دروازه‌بان  آسوده شود.»

سرپرست استقلال در خاتمه صحبت‌هایش از برنامه‌های دیگر آماده‌سازی تیمش می‌گوید: «در تاریخ بیستم تیرماه راهی یکی از دو کشور مراکش یا ترکیه خواهیم شد تا اردوی آماده‌سازی استقلال را در یکی از این دو کشور برپا کرده و تیم‌مان را با آمادگی صددرصد راهی مسابقات فصل جدید کنیم.»

استراتژی قلعه‌نویی در فصل نقل و انتقالات اما نگرفتن بازیکن از پرسپولیس است، گویا مرز این استراتژی نرفتن جباری از استقلال است. احتمال اینکه آقایی جایگزین جباری در استقلال شود وجود دارد.

انتخاب از بین اکبرپور و برهانی

آرش برهانی بازیکنی است که از ابتدای فصل،‌ انتقادات زیادی نسبت به حضورش در استقلال مطرح بود. هر چند آخرین اخبار حاکی از جدایی برهانی از این تیم است. بازیکنی که در صورت آمدن سیاوش‌ اکبرپور به احتمال فراوان از استقلال جدا خواهد شد.

سیاوش اکبرپور، درخصوص احتمال حضورش در استقلال می‌گوید: «تا پنجشنبه از مسئولان استقلال وقت گرفته‌ام. مدیر برنامه‌هایم دوشنبه راهی امارات می‌شود تا در آنجا با مسئولان تیم اماراتی که خواهانم هستند، مذاکره کند.

جدا از این تیم اماراتی، از یک تیم اروپایی نیز پیشنهاد دارم که تا اواخر هفته تکلیف تیم آینده‌ام را مشخص خواهم کرد. چنانچه به هر دلیل با این تیم‌ها به توافق نرسم، مطمئناً استقلال را به‌عنوان تیم اصلی‌ام برای فصل آینده انتخاب خواهم کرد.»

فهرست فروش استقلال

7 بازیکن استقلال در فهرست احتمالی بازیکنان مازاد این تیم قراردارند. به گزارش فارس، محسن بیاتی‌نیا، سعید لطفی، محمد نوازی، مهیار حسن‌نژاد، محسن یوسفی، حمید شفیعی و بیژن کوشکی بازیکنانی هستند که فصل آینده در فهرست این تیم جایی ندارند.محمد نوازی، بازیکنی که هیچ وقت رابطه خوبی با قلعه‌نویی نداشت پس از حضور این مربی در رأس کادر فنی استقلال درخصوص وی تغییر رویه داد و برخلاف اظهارات قبلی‌اش، قلعه‌نویی را به‌عنوان بهترین گزینه‌ برای هدایت این تیم معرفی کرد.

باوجود تغییر رویه نوازی در قبال قلعه‌نویی، این بازیکن با تجربه به احتمال بسیار زیاد در فهرست جدید استقلال نخواهد بود.

انتقاد  پورحیدری از شیوه اداره باشگاه

عضو هیأت‌مدیره استقلال معتقد است که شیوه اداره این باشگاه دچار مشکلات زیادی است. منصور پورحیدری در گفت‌وگویی با فوتبال ایران معتقد است امسال نوبت قهرمانی استقلال است: «برای استقلال و پرسپولیس نوبت گذاشته‌اند که هر سال یک تیم نابود شود، به‌همین خاطر فکر می‌کنم امسال استقلال قهرمان می‌شود.»

او ادامه می‌دهد: «من نحوه مدیریت، آن هم به این شکل را قبول ندارم البته حرف‌هایم به شخص خاصی مربوط نمی‌شود اما می‌خواهم بدانم در کجای دنیا با تغییر سرمربی، 80 درصد باشگاه عوض می‌شود و چرا باید شاهد این همه تغییرات وسیع در کادر فنی، بازیکنان و اعضای باشگاه باشیم.»

وی ادامه می‌دهد: «در این چند سال بیش از 150 بازیکن به استقلال آمده‌اند بعد آقایان می‌گویند که بیش از 10 میلیارد تومان بدهی داریم. اگر در باشگاه از همه لحاظ ثبات وجود داشته باشد، هیچ وقت شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود.»

پورحیدری می‌گوید: «باشگاه استقلال برای خودش ساختمان دارد، ولی جلسات هیأت‌مدیره آن هم بدون هماهنگی در ساختمان‌ها و دفاتر دیگر برگزار می‌شود که این مطابق  اصول باشگاه‌داری نیست.

البته این تنها یکی از مشکلات است و من حاضر نیستم  با این سیستم مدیریتی ادامه بدهم. البته نیازی ندارد که استعفا بدهم و در سال‌های گذشته هم که سرمربی بودم، خیلی راحت کنار رفتم و افراد دیگری جایگزین من شدند.»

بدهی 8 تا 12 میلیاردی

اما در آستانه آغاز فصل جدید لیگ‌برتر، رئیس هیأت‌مدیره استقلال تهران بدهی 8 تا 12 میلیاردی این باشگاه را تایید کرد.باشگاه استقلال تهران که در جام‌حذفی قهرمان شد و یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا است، با بدهی 8 تا 12 میلیاردی مواجه است.

خسرو دانشجو، رئیس هیأت‌مدیره استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس  اظهار داشت: «هرکدام از این ارقام می‌تواند صحیح باشد. دلیل آنکه رقم‌های مختلفی برای بدهی بیان می‌شود، این است که به برخی بدهی‌ها جریمه دیر کرد تعلق می‌گیرد.»

وی ادامه داد: «فصل گذشته یکی از معدود فصل‌هایی بود که باشگاه بدهی برجا نگذاشت،‌ حتی بخشی از بدهی‌های قبلی را هم پرداخت کرد.»

کد خبر 56480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز