یکشنبه ۹ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

گروه ورزشی: میشل پلاتینی این روزها با وجود خستگی، چهره خندانی دارد. این اولین دوره جام‌ملت‌های اروپا برای رئیس جدید یوفا است و ظاهراً از آن راضی است.

پلاتینی به روزنامه لوموند می‌گوید: «در مجموع، کیفیت بازی‌ها استثنایی بود. فوتبال توانست احساسات زیادی برانگیزد.» یکی از موضوعات جنجالی‌ این مسابقات، پخش تصاویر آهسته صحنه‌های خطا در ورزشگاه بود.

پلاتینی درباره دلایل این تصمیم می‌گوید: «داوران مخالف این کار بودند. ولی ما به این نتیجه رسیدیم که فوتبال کاملاً یک نمایش است و دیدن تکرار تصاویر در حال حاضر، جزیی از آن است.»

مطابق معمول، بازیکنان بیشتر تیم‌ها پس از فصلی طولانی در شرایط بدنی چندان خوبی قرار نداشتند.

رئیس یوفا هم این مسئله را تایید می‌کند و برای آن راه‌حلی دارد: «قبل از این هم به امکان برگزاری یورو در ماه اوت (اواخر تابستان)، درست پس از تعطیلات بازیکنان فکر کرده‌ام. ولی برای این کار باید با فدراسیون‌های ملی به توافق برسیم.»

موضوع برگزاری یورو ۲۰۱۲ به میزبانی لهستان و اوکراین هم یکی دیگر از نگرانی‌های پلاتینی است. میزبانان مشترک دور بعدی، در ساختن ورزشگاه‌های جدید تاخیر دارند و پلاتینی به آنها هشدار می‌دهد.

 این هفته او در کنار هیأتی از یوفا برای نظارت بر روند پیشرفت کارها به این دو کشور سفر می‌کند و در جلسه ماه سپتامبر کمیته اجرایی یوفا در شهر بوردو، تایید یا پس گرفتن این میزبانی بررسی خواهد شد.

رئیس یوفا می‌گوید: «از آنها خواسته‌ایم که بیدار شوند. به آنها ۴ ماه فرصت داده‌ایم و در بوردو تصمیم می‌گیریم. تنها چیزی که می‌تواند مانع میزبانی لهستان و اوکراین شود، این است که در پایتخت‌هایشان، کیف و ورشو، ورزشگاهی نسازند.»

او تمایل یوفا برای انتقال میزبانی به ایتالیا یا اسپانیا را رد می‌کند: «همه تلاش‌مان برای برگزاری یورو در لهستان و اوکراین را انجام می‌دهیم. هیچ راه دومی وجود ندارد و هرگز به آن فکر نکرده‌ایم.»

یکی دیگر از پرونده‌های مهمی که در جلسه بوردو بررسی می‌شود،‌ افزایش تعداد تیم‌های
جام ملت‌های اروپا به ۲۴ تیم است. روسای ۵۳ فدراسیون اروپایی که روز شنبه در جلسه‌ای در شهر وین حاضر بودند، موافقت اولیه‌شان با این پیشنهاد را ابراز کردند. پلاتینی هم با این طرح موافق است و نگران پایین آمدن کیفیت مسابقات نیست.

او تیم‌ملی انگلیس را مثال می‌زند که حضورش می‌توانست به جذابیت جام کمک کند: «صادقانه براین باورم، حضور برخی از کشورها می‌توانست ارزش مسابقات را کمی بالاتر ببرد. کیفیت مسابقات مرا نگران نمی‌کند و افزایش تعداد تیم‌ها بعید است برآن اثر بگذارد. هیچکس نمی‌تواند بگوید که مسابقات با ۸ تیم در کیفیت بالاتری برگزار می‌شد.»

یکی دیگر از پرونده‌های حساس یوفا، انتقال بازیکنان جوان است. پلاتینی در این باره می‌گوید: «در کنار مسئولان کشورهای اروپایی، ‌باید با مهاجرت نوجوانان ۱۴، ۱۵ ساله از وطن‌شان مبارزه کنیم. باید تعادل مناسبی میان قوانین سختگیرانه و زندگی عادی یک نوجوان پیدا کنیم.»

پلاتینی همچنین به باشگاه‌های مقروض هم هشدار می‌دهد: «در ۴ یا ۵ سال آینده، می‌خواهم سخت‌گیری بیشتری نسبت به باشگاه‌های مقروض داشته باشم.

بعید نیست که چند سال بعد، یوفا از حضور باشگاه‌هایی که مدیریت مالی ضعیفی دارند، در لیگ قهرمانان جلوگیری کند.»

کد خبر 56476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز