صدها کتاب نایاب مربوط به قرون گذشته با تلاش پلیس انگلیس از کشور رومانی بازگردانده شد و به دست صاحبان آنها رسید.

کتابهای سرقتی از انگلیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، گاردین گزارش داد صدها کتاب نایاب مربوط به قرون گذشته با تلاش پلیس انگلیس از کشور رومانی بازگردانده و به دست صاحبان آنها رسید. این کتاب‌های مستند مربوط به آثاری از قرون گذشته بودند که روی بعضی از آنها اسامی مشهوری مثل گالیله، اسحاق نیوتن و فرانسیسکو نقاش اسپانیایی وجود داشت. پلیس انگلیس می‌گوید این کتاب‌ها به ارزش بیش از دو و نیم میلیون پوند از انباری در شرق لندن به سرقت رفته بودند و متعلق به پنج کلکسیون‌دار انگلیسی هستند.

اندی دورهام سرپست تیم کارآگاهی پلیس انگلیس آثار به سرقت رفته را در کشور آمریکا پیگیری کردند که بعد از آن به کشور رومانی منتقل شده بودند. گفته می‌شود این مجموعه شامل ۲۴۰ کتاب نایاب مربوط به قرون گذشته در انباری در زیر زمین در شهر «نمت» واقع در شرق رومانی نگهداری می‌شدند که پلیس انگلیس با همکاری کتابخانه ملی رومانی موفق به کشف آنها شده است.

در تحقیقات اولیه کتابخانه ملی رومانی گفته است که ۸۳ جلد از کتاب‌ها به خاطر رطوبت خسارت جزئی دیده‌اند ولی بقیه کتاب‌ها سالم باقی مانده است. دادگاه کینگستون ۱۲ مرد را به خاطر دست داشتن در پرونده دزدی کتاب‌ها محکوم کرده است. یکی از جرایم شایع در کشور انگلیس دزدی آثار قدیمی و کتاب‌های نایاب متعلق به نویسندگان دوره رنسانس است که سودهای میلیارد دلاری در این تجارت گزارش می‌شود.

کد خبر 564327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha