مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

کاشت مو روشی دائمی برای داشتن موهایی پرپشت و طبیعی است. عمل کاشت مو سخت نیست و اصولا بدون بیهوشی و با بی حسی موضعی همراه است. با این حال مراقبت‌های بعد از کاشت مو برای گرفتن نتیجه خوب بسیار مهم است. این مراقبت‌ها نیاز به صبوری و توجه زیاد دارد.

image_37911e3e3108c96241dbb86cc043a6d3351e28a5.jpg

یکی از مشکلات پس از کاشت مو، ترک خوردن پوست سر و پوسته پوسته شدن کف سر است. اما چطور باید این پوسته‌ها را از بین برد و آنها را درمان کرد؟ در ادامه مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم.

چرا بعد از کاشت مو سر پوسته می‌دهد؟

پس از کاشت مو زخم‌های کوچکی در محل پیوند مو با سر ایجاد می‌شود. ممکن است به علت وجود سوراخ‌های زیاد در سر مایعات زرد رنگی را مشاهده کنید که در واقع از کانال‌های کاشت هر تار مو خارج می‌شوند. سپس پوست سر دچار خشکی می‌شود این خشکی می‌تواند به دلیل خارج شدن مایعات یا استفاده از موادی که بعد از کاشت مو به تجویز پزشک مصرف می‌شود به وجود آید.

روند بهبود پوسته‌ها چگونه است؟

ایجاد پوسته‌ها یا ترک خوردن سر بعد از کاشت مو طبیعی است. اصولا ۱ تا ۲ روز بعد از عمل پوسته‌ها ایجاد شده و ممکن است تا دو هفته نیز در سر مشاهده شوند. این پوسته‌ها به مرور با ترشح چربی سر و مراقبت‌های بعد از عمل کمتر شده و بعد از مدتی کاملا از بین می‌روند.

مهم این است که وجود پوسته روی نتیجه عمل و روند بهبودی تاثیر بدی نخواهد گذاشت. البته اگر ایجاد پوسته بعد از مدتی طولانی و با رعایت نکات مراقبتی همچنان ادامه داشت باید به پزشک مراجعه کنید.

آیا در محل اهدا نیز پوسته مشاهده خواهد شد؟

بله ممکن است در محل اهدا کننده نیز بعد از مدتی پوسته ایجاد شود. مراقبت از محل اهدا بسیار مهم است زیرا امکان عفونت در این ناحیه وجود دارد. اصولا پزشک توصیه می‌کند این ناحیه را به خوبی از پوسته‌ها و آلودگی‌ها پاک کرده و با داروهایی که پزشک تجویز کرده ضدعفونی کنید.

اصولا بعد از ۱۰ روز بخش اهدا کننده توسط پزشک بررسی شده تا مطمئن شود مشکلی وجود ندارد. البته انتخاب یک کلینیک مناسب در پشتیبانی و چکاپ بی تاثیر نیست. از خدمات کاشت مو کلینیک می‌توان به  پشتیبانی بیمار اشاره کرد . یک بیمه نامه برای تضمین نتیجه کاشت مو به فرد داده می‌شود تا در صورت نارضایتی فرد بتواند هزینه خود را پس بگیرد. در واقع کاشت مو با بیمه یکی از خدمات کاشت مو در کلینیک صدف است. تمام مراقبت های بعد از کاشت مو هم به صورت مکتوب و هم به صورت پیام صوتی از طریق پشتیبان های کلینیک به مراجعه کنندگان داده می شود. 

بعد از کاشت فرد می تواند به صورت ۲۴ ساعته با مشاور کاشت خود در تماس باشد و هر مشکل یا سوالی که دارد مطرح کند تا  بدون مشکل دوران نقاهت خود را بگذارند و نتیجه خوبی از کاشت خود بگیرد.

پوسته شدن سر بعد از کاشت مو

آیا ریزش مو همراه با پوسته‌ها طبیعی است؟

با ریختن پوسته‌ها برخی از موهای کاشته شده نیز ریزش خواهند داشت. اما لازم نیست نگران باشید . این روند کاملا طبیعی است. در واقع فولیکول‌های مو هنوز در سر شما وجود داشته و دوباره رشد خواهند کرد. حتی برخی از موها که همراه با پوسته‌ها نمیریزند نیز بعد از مدتی رشد ریزش خواهند داشت تا دوباره رشد کنند.

نکته مهم این اس که با کندن پوسته‌ها باعث کنده شدن موهایتان نشوید.

آیا مراقبت‌های بعد از کاشت مو تاثیری در کاهش عوارض دارند؟

بله اگر مراقبت‌ها و توصیه‌های پزشک را به درستی اجرا کنید عوارض بعد از کاشت تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و پوسته‌ها نیز خیلی زود از بین می‌روند. در مقاله کاشت مو sut کلینیک صدف می‌خوانیم: "به طور کلی، پس از انجام عمل کاشت مو، دستورالعمل‌های لازم با توجه به شرایط شما از طرف پزشک متخصص به صورت کامل به شما توضیح داده می‌شود.

اما لازم است تا دو هفته بعد از انجام عمل کاشت مو، پوست سر خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. همچنین تا یک ماه پس از کاشت مو از انجام ورزش‌های سنگین که باعث بالا رفتن ضربان قلبتان می‌شود، بپرهیزید. علاوه بر این موارد سعی کنید تا حد امکان از مصرف دخانیات دوری کنید "

چطور باید پوسته‌ها را از روی سر تمیز کرد؟

۲ تا ۳ روز بعد از عمل باید موهای خود را بشویید. بهتر است هر روز حمام کنید تا پوسته‌ها نرم شده و به راحتی جدا شوند. دقت کنید فشار آب زیاد نباشد، دمای آب معتدل باشد و از شامپوی مخصوصی که پزشک تجویز کرده یا شامپو بچه استفاده کنید.

پزشک برای بهبود سریعتر سر و از بین رفتن پوسته‌ها ممکن است داروهایی مثل سایلن تجویز کند. به دقت دستورات پزشک را انجام دهید.

پوسته‌های سر خود بخصوص آنها که تازه هستند را نکنید زیرا با این کار ممکن است فولیکول مو را از بین ببرید.

چطور باید پوسته‌ها را از بین برد؟

  • می‌توانید گاهی سر خود را در وان با آب و روغن بچه خیس کنید و به آرامی ماساژ دهید تا پوسته‌ها نرم شوند و زودتر از بین بروند.
  • بعد از دو هفته ماساژ پوست سر ممکن خواهد بود و نیازی نیست نگران باشید زیرا فولیکول‌ها به مقاومت مناسبی رسیده‌اند.
  • در هفته اول بعد از کاشت به هیچ عنوان به پوسته‌های سر دست نزنید. بعد از هفته اول نیز پیش از موعد پوسته‌ها را از سر جدا نکنید.
  • اگر پوسته‌ها را روی سر تمیز نکرده و به حال خود رها کنید، منافذ پوست سر مسدود خواهند شد. پس بهتر است به بهداشت و تمیزی سر خود اهمیت دهید.
  • اگر سر شما زخم شده بهتر است به آنها دست نزنید و فقط دستورات پزشک را اجرا کنید. اگر زخم‌ها دچار خونریزی شدند بهتر است به پزشک مراجعه کنید.
  • ممکن است همراه با پوسته‌ها احساس خارش شدیدی نیز داشته باشید. به هیچ عنوان سر خود را نخارانید.
  • صبر داشته باشید و به خوبی از موهای کاشته شده خود مراقبت کنید. کاشت مو عوارض خاصی ندارد و تمام این مشکلات به زودی رفع خواهد شد.

چقدر طول می‌کشد تا سر بهبود پیدا کرده و موهای ریخته شده دوباره رشد کنند؟

یکی از سوالات رایج درباره عمل کاشت مو این است که پس از پیوند مو، چقدر طول می کشد تا به نتیجه دلخواه برسند. در مقاله بهترین کلینیک کاشت مو تهران سایت صدف می‌خوانیم "موهایی که از قسمت بانک مو برداشته شده و به ناحیه مورد نظر پیوند می شوند، ابتدا شروع به رشد می کنند ولی پس از حدود ده روز وارد فاز استراحت شده و ریزش می کنند.

به طور کلی، هنگامی که عمل خونرسانی به این پیوندها، توسط بدن شروع می شود ممکن است چندین بار موها تازه رشد کرده و ریزش کنند. اما عمدتاً پس از دو تا چهار ماه بعد از عمل جراحی مو، موهای دائمی جدید به طور طبیعی رشد خواهند کرد. البته همه ی فولیکول های پیوندی در یک زمان رشد نخواهند کرد و به طور دوره ای شاهد رشد پیوندهای مختلف خواهید بود که نهایتاً ۸ تا ۹ ماه بعد از عمل، بیش از ۹۰ درصد موهای پیوندی دائمی شما رشد نموده اند."

کد خبر 564290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha