جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

شهردار منطقه۱۸ از استقرار نظام مسئله‌یابی در نواحی هفتگانه برای تسریع در حل مشکلات شهروندان خبر داد.

18

«سیدمحمد فیاض» با بیان اینکه شهرداری در دوره جدید خدمت‌رسانی خود در مسیر ایجادساز و کار مناسب برای بهره‌مندی مستمر و نهادمند از خرد جمعی و تولید دانش در راستای حل مسائل و چالش‌های حال و آینده اقداماتی اساسی انجام داده اضافه کرد: «در این زمینه، مسئله‌یابی و شناسایی مشکلات اساسی ساکنان شهر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها مورد توجه قرار گرفته است.»


وی اضافه کرد: «در چارچوب یک نگاه نظام‌مند به توسعه شهری، ۲ مسیر کلیدی در زمینه دستیابی به توسعه پایدار شهر تهران وجود دارد که مسیر اول مبتنی بر ایده‌ها، نظریه‌ها و رویکردهای خلّاقانه‌ای است که از ذهن و دیدگاه شهروندان، کارشناسان و مسئولان حاصل می‌شود یا براساس تجارب دیگران در مسیر توسعه به دست می‌آید. مسیر دوم نیز مبتنی بر شناسایی مسائل و مشکلات حال و آینده شهروندان است که براساس شناخت نقاط ضعف و تهدیدهای موجود قابل استخراج و تحلیل است. بر این اساس مسئله‌یابی و شناسایی مشکلات موجود در شهر تهران به‌عنوان یکی از ورودی‌های کلیدی توسعه شهری در ترسیم مسیر آینده شهر تهران نقش کلیدی ایفا می‌کند.»وی با تحلیل برنامه‌های راهبردی منطقه۱۸ گفت: «می توان مسائل شهری را به گونه‌ای تبیین کرد که منابع مناسبی برای تعریف پروژه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی جدید در محله‌ها به دست آید.»

  • ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی

طرح ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی منطقه۱۸ با هدف ایجاد منظر شهری مناسب و جلوگیری از آشفتگی محیطی اجرا می‌شود. «رحمان مظاهری» رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه۱۸ درباره نحوه اجرای این طرح گفت: «کارشناسان اداره ساماندهی با حضور در محله‌های مختلف فعالیت کیوسک‌های مطبوعاتی را در زمینه نظافت، رنگ‌آمیزی، سایبان و... مورد بررسی، ارزیابی و کنترل قرار می‌دهند و به سرعت نسبت به زیباسازی و مناسب‌سازی این محل‌ها اقدام می‌کنند.»

  • ایمن‌سازی مدارس در مقابل حریق

برای آمادگی مدارس در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه از جمله آتش‌سوزی، ۶هزار دستگاه خاموش‌کننده دراختیار واحدهای آموزشی منطقه۱۸ قرار گرفت. «عطاء‌الله‌فروتن» رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه۱۸ با اعلام این خبر گفت: «این طرح با توجه به درخواست مدیران مدارس و والدین دانش‌آموزان و همچنین تأکید مسئولان اداره بحران شهرداری مبنی بر آماده‌سازی مدارس در برابر وقوع حوادثی همچون آتش‌سوزی به اجرا درآمد. ضمن اینکه کارشناسان اداره آموزش و پرورش و سازمان آتش‌نشانی به نوبت از مدارس بازدید می‌کنند تا این فضاهای آموزشی ایمن باشند.»

کد خبر 564074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha