همشهری آنلاین: داور بازی نهایی یورو ۲۰۰۸ بین آلمان و اسپانیا که قرار یکشنبه برگزار شود، با پخش تصاویر آهسته بر نمایشگر‌های بزرگ ورزشگاه‌ها مخالفت کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از وین، روبرتو روزتی داور مسابقه نهایی یورو ۲۰۰۸ گفت: درست نیست که صحنه‌های جنجالی را به صورت آهسته بر روی نمایشگرهای بزرگ ورزشگاه ها نمایش دهیم. نه به خاطر اینکه احتمال دارد مردم ما را هو کنند بلکه به خاطر اینکه همیشه اقلیت کمی از تماشاگران هستند که می‌توانند مسئله‌ساز شوند.

وی تصریح کرد: بر عکس، وقتی حرکات تکنیکی، گل‌ها و یا مهار توپ به دست دوازه‌بان را به صورت آهسته بر روی نمایشگرهای ورزشگاه‌ها نشان می‌دهیم، خیلی خوب است و تبلیغات خوبی برای بازی است.

وی در مورد منع استفاده از ویدئو برای کمک به داورها اظهار نظر نکرد و گفت: من فقط یک داور هستم و نمی‌توانم به این سوال جواب دهم. من در مقام تصمیم‌گیری در مورد این موارد نیستم. ولی با این حال اعتراف می‌کنم که آنچه که شما بر روی تلویزیون می‌بینید با آنچه که ما در زمین می‌بینیم می‌تواند تفاوت فاحشی داشته باشد.

میشل پلاتینی، رئیس فدراسیون فوتبال اروپا (یوفا)، نیز گفت: پخش تصاویر بازی‌ها بر روی نمایشگرهای بزرگ ورزشگاه‌ها در بازی‌های یورو مسائلی را از قبیل برانگیختن خشونت هواداران تیم‌ها ایجاد کرد.

میشل پلاتینی گفت: آیا باید یک صحنه مسئله‌دار را دوباره نشان دهیم یا خیر و این وظیفه ماست تا آن را بررسی کنیم.

وی افزود: نشان دادن این تصاویر در ورزشگاه‌ها تصمیمی بود که به رغم مخالفت مدیران قبلی یوفا و داوران، توسط کمیته اجرایی اتخاذ شد اما از سوی دیگر باید بگویم که نشان دادن این تصاویر بر نمایشگرها جزئی از بازی است و تماشاگران حق دارند تا این تصاویر را ببینند.

پلاتینی گفت: این اولین بار بود در نتیجه در اولین بار مشکلاتی نیز پیش می‌آید اما من پشیمان نیستم زیرا بازی‌ها را جذاب کرده بود.

کد خبر 56404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز