توسعه مناطق جنوبی تهران در سال‌های اخیر به خاطر ساخت آپارتمان و مجتمع‌های مسکونی متعدد در خانه‌های قدیمی یا زمین‌های بایر باعث شده گره‌های ترافیکی در جنوب شهر ایجاد شود.

ابوذر چهل اميراني

ابوذر چهل امیرانی/ دبیر تحریریه

 از سوی دیگر برخی از مراکز خدماتی سال‌ها پیش در حاشیه مناطق جنوبی شهر ساخته شده بودند که بعدها با توسعه محله‌ها در دل بافت مسکونی قرار گرفته و امروزه شهروندان را با چالش روبه‌رو کرده‌اند. به همین دلیل است که همواره شهروندان از مسئولان می‌خواهند این مراکز را از بافت‌های مسکونی به خارج از شهر انتقال دهند. به‌عنوان مثال، روزگاری که‌ تردد بسیار کمی از خیابان طباطبایی محله یاخچی‌آباد در منطقه ۱۶ انجام می‌شد و این محله مثل امروز توسعه پیدا نکرده بود، توقفگاه اتوبوس‌های شرکت واحد ساخته شد. اینک که این محله توسعه پیدا کرده، فعالیت این توقفگاه باعث ایجاد مشکلات زیادی برای شهروندان شده است.
عصرها ترافیک سنگین در خیابان‌های ابریشم، شهید رجایی، طباطبایی و میدان بهشت ایجاد می‌شود که مهم‌ترین علت بروز این معضل، فعالیت توقفگاه اتوبوس‌ها در خیابان طباطبایی است. این ترافیک زمانی ایجاد می‌شود که شهروندان از کارهای روزانه فارغ شده و به سمت منازل خود حرکت می‌کنند. در همین زمان تعداد زیادی از اتوبوس‌ها نیز درحال رفتن به این توقفگاه هستند و همین عامل باعث ایجاد گره‌های ترافیکی در این معابر می‌شود. ساکنان منطقه ۱۶ بارها انتقال این توقفگاه را خواستار شده‌اند و مسئولان هم به آنها حق می‌دهند، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
 لازم است تا زمان فراهم شدن شرایط برای انتقال این توقفگاه به خارج از بافت مسکونی، اقداماتی از جمله تغییر در ساعت اعزام اتوبوس‌ها به این توقفگاه انجام یا درصورت امکان، مسیر جایگزین و خلوتی برای‌ تردد اتوبوس‌ها در نظر گرفته شود. ابتدای خیابان طباطبایی هم نیازمند اصلاح هندسی است چراکه اتوبوس‌ها به سختی از میدان بهشت وارد این خیابان می‌شوند.

کد خبر 564007

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha