گروه سیاسی: گزارش ارزیابی عملکرد مدیران وزارت کشور به ویژه استانداران براساس اعلام سرپرست این وزارتخانه این هفته نهایی می‌شود و طبق برخی گمانه‌زنی‌ها، احتمالاً تعدادی از استانداران این هفته تغییر کرده یا جابه‌جا می‌شوند.

مصطفی پورمحمدی در مراسم تودیع خود از وزارت کشور هرچند دلیل برکناری خود را بازگو نکرد اما در سخنانی تغییرات گسترده در میان مدیران کشور را سم مهلکی خواند که وزارت کشور با دربرگرفتن ثلث مدیران کشور می‌تواند میدان گسترده‌ای برای این سم مهلک باشد.

اما در مقابل سرپرست وزارت کشور چندان اعتقادی به این باور پورمحمدی درباره تغییر وزرا ندارد.

سیدمهدی هاشمی که تا ۵۰ روز دیگر می‌تواند با حکم احمدی‌نژاد یکی از بزرگ‌ترین و کلیدی‌ترین وزارتخانه‌ها را سرپرستی کند، ابتدا تلاش کرد تا تاکید کند قصد جابه‌جایی و تغییر چندانی را در سر ندارد.

اما هاشمی پس از اظهارنظرهای اولیه که تغییرات را رد می‌کرد، ۲ خرداد یعنی ۳ روز پس از معارفه‌اش، از تغییرات ساختاری در وزارت کشور خبر داد. 

پس ازآن بارها سرپرست وزارت کشور مورد سؤال خبرنگاران قرار گرفت تا اینکه وی در اولین نشست مطبوعاتی خود به برخی از تغییرات ساختاری در وزارت‌ کشور اشاره کرد ولی باز هم در مورد استانداران سخن نگفت. 

سخنگوی دولت ۳ هفته پیش در برابر سؤال خبرنگاران، تغییر استانداران را تکذیب کرد اما فردای همان روز سرپرست وزارت کشور به میدان آمد و از تهیه گزارش عملکرد استانداران و مدیران خبر داد.

هاشمی خاطرنشان کرد که قرار است براساس این گزارش، مدیران کم‌کار و ضعیف جای خود را به مدیران باانگیزه و فعال بدهند.

اکنون با جدی شدن برخی گزینه‌های تغییر استانداران به‌نظر می‌رسد براساس کسب اطلاع خبرنگار همشهری حداقل ۶ استاندار شامل این جابه‌جایی‌ها شوند. وظیفه‌ای که ظاهرا بر عهده سرپرست وزارت کشور نهاده شده تا پیش از پایان ماموریتش آن را به سرانجام رساند.

هاشمی چند روز پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران از اینکه برخی نسبت به تغییر مدیران ارشد دولتی به ویژه استانداران حساسیت دارند، ابراز تعجب کرد.

رئیس‌جمهوری نیز در گفت‌وگویی تلویزیونی به مناسبت سوم تیر تاکید کرده بود که تغییر مدیران در کشور باید عادی شود.

اولین تغییر قطعی

رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور دیروز اعلام کرد: استاندار بوشهر تا آخر هفته معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، محمدحسین موسی‌پور خاطرنشان کرد: علی افراشته استاندار فعلی بوشهر از سمت خود استعفا کرده و قرار است رئیس سازمان اداری مجلس شود.

از دیگر گزینه‌های جابه‌جایی و تغییر، رحیم قربانی استاندار فعلی آذربایجان غربی است که گفته‌ شده ممکن است در آینده به‌عنوان وزیر راه معرفی شود.

وی در گفت‌وگو با همشهری، ضمن اظهار بی‌اطلاعی از خبر جابه‌جایی خود تاکید کرد: صحت این خبر را از سرپرست وزارت کشور جویا شوید.

افراشته از بوشهر می‌رود

علی افراشته در گفت‌وگو با همشهری با تایید خبر استعفای خود، در مورد جایگزین احتمالی‌اش اظهار داشت: گزینه‌های متعددی برای استانداری بوشهر مطرح هستند که احتمالا امشب در جلسه هیات وزیران درباره آنها تصمیم نهایی گرفته می‌ شود. 

استاندار مستعفی بوشهر با بیان اینکه براساس پیش‌بینی انجام شده قرار است مراسم معارفه وی در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه ۱۰ تیر انجام شود افزود: امیدوارم گزینه نهایی دولت برای استانداری بوشهر زودتر معرفی شود.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر دولت به تصمیم روشنی برای معرفی جایگزین وی نرسد، استانداری بوشهر به چه شکلی مدیریت خواهد شد، گفت: درصورتی که منع قانونی وجود نداشته باشد، وظایف استانداری را همچنان انجام خواهم داد تا گزینه نهایی معرفی شود.

کد خبر 56386

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز