گروه سیاسی: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار سفیر انگلیس مراتب اعتراض ایران را در موضوعات مختلف از جمله پرونده نصرت‌الله تاجیک که قرار است به آمریکا مسترد شود، ابراز کرد.

وی تاکید کرد: استرداد تاجیک، بر روابط تهران و لندن اثر می‌گذارد.

این صریح‌ترین اظهارنظر یک مقام رسمی ایرانی درقبال پرونده تاجیک ارزیابی می‌شود. جفری آدامز، سفیر انگلیس در تهران با علاءالدین بروجردی دیدار و بسته اعتراضی مجلس را دریافت کرد.

به گزارش اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس، بروجردی در  ابتدای این ملاقات با بیان اینکه موضوع استرداد تاجیک یک مسئله عادی و قضائی نیست بر ناخرسندی شدید ریاست مجلس شورای اسلامی از روشن نشدن وضعیت این دپیلمات سابق کشورمان تاکید کرد.

وی افزود: موضوع آقای تاجیک در ایران به یک مسئله ملی تبدیل شده است و افکار عمومی ایران انتظار دارد ایشان هرچه سریع‌تر آزاد شود.

جفری آدامز،  نیز با بیان اینکه مسئله تاجیک یک موضوع حقوقی است، اظهار داشت: دولت انگلیس آماده هر گونه همکاری با ایران برای روشن شدن وضعیت ایشان است.

این در حالی است که براساس آخرین اطلاع خبرنگار همشهری، تاجیک هم‌اکنون در بیمارستانی در لندن بستری است و به‌دلیل مخالفت پزشکان معالج، استرداد وی تاکنون به تعویق افتاده است. 

با توجه به تایید نهایی موضوع استرداد تاجیک به آمریکا توسط دستگاه قضائی انگلیس، تنها گزینه برای ممانعت از استرداد وی، مخالفت وزیرکشور انگلیس با اجرای این حکم است.

کد خبر 56385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز