معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت با طرح‌هایی که در مجلس تهیه شده ولی بار مالی‌ آن تامین نشده باشد، موافق نیست.

حسینعلی امیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور  درباره علت مخالفت دولت با طرح پرداخت یارانه معیشتی به ۶۰ میلیون ایرانی، گفت: این موضوع قابل بیان در وقت مفصلی است اما این را بدانید که دولت بر اساس نظریه‌ای که شورای نگهبان درباره اصل ۷۵ قانون اساسی دارد، با طرح‌هایی که در مجلس تهیه می‌شود و دارای بار مالی است، نسبت به آن ایرادِ حقوقی مبنایی دارد.

وی افزود: شورای نگهبان این نظر را دارد که اصولا و اساساً طرح‌هایی که نمایندگان تهیه می‌کنند و دارای بار مالی است در مجلس قابل طرح نیست و این طرح از آن نقطه نظر که دولت به یک قاعده کلی که شورای نگهبان به آن قائل است یعنی طرح‌هایی که دارای بار مالی بوده موافق نیست.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس بار مالی آن را مشخص کرده بودند اما دولت با آن نیز مخالفت کرده است، تصریح کرد: قانون اساسی صحبت از تامین بار مالی کرده است نه تعیین بار مالی. بعضاً طرح‌هایی تهیه می‌شود که موضوع بار مالی‌اش را «تامین» نمی‌کنند بلکه «تعیین» می‌کنند. تعیین با تامین متفاوت است. لذا دولت با طرح‌هایی که بار مالی‌اش تامین نشده باشد، موافق نیست.

کد خبر 563837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha