مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

حیدر شونجانی، پیشکسوت و اعجوبه شنای گیلان و ایران شامگاه یکشنبه ۱۸ آبان جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و از دنیا رفت.

حیدر شونجانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: مرحوم حیدر شونجانی پیشکسوت طلایی شنای گیلان و شهرستان بندرانزلی، اعجوبه شنای ایران در دهه ۵۰ بود که چند رکورد نیز در کشور به نام خود ثبت کرد.

مریم بخشی افزود: وی به عنوان ورزشکار در دو دوره رقابت های المپیک حضور یافته بود که در مسابقات المپیک ۱۹۶۴ توکیو به عنوان ورزشکار رشته شنا و در المپیک ۱۹۷۶ مونترال به همراه تیم ملی واترپلو در رقابت های المپیک حضور یافت. این پیشکسوت ارزنده و با اخلاق طی سال‌ها کوشش در پرورش و تعالی ورزش استان نقشی انکار ناپذیر داشت و در فقدان خود جامعه ورزش شهرستان بندر انزلی و استان گیلان را داغدار کرد.

وی خاطرنشان کرد: شونجانی نخستین ایرانی بود که ۱۰۰ متر را زیر یک دقیقه و ۴۰۰ متر را زیر ۵ دقیقه شنا کرد و رکورد ۱۰۰ متر او (۵۷ ثانیه ) نیز ۲۶ سال باقی ماند و در چهار دوره بازیهای آسیایی حضور یافت و همچنین مدال طلای واترپلوی آسیا در سال ۱۹۷۴ تهران و حضور در جام جهانی شنا را در کارنامه ورزشی خود دارد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: شونجانی در طول مدتی که به عنوان ورزشکار فعالیت می کرد، رکورددار شنای ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰ ، ۴۰۰ ، ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر کشور بود و در کسوت مربیگری نیز با نایب قهرمانی واترپلوی باشگاه های آسیا و حضور در بیش از ۳۰ تورنمنت شنای جهانی در عرصه‌های قهرمانی پر افتخارترین شناگر کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 563798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha