الماسیه در پی اقدام زننده یک نشریه فرانسوی و سخنان گستاخانه امانوئل مکرون با صدور اطلاعیه‌ای مردم متدین به ویژه فرهیختگان و اندیشمندان را به مشارکت در ترجمه و نشر کتب معرفی پیامبر(ص) دعوت کرد.

محمد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدرسول الماسیه، رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با بیان این خبر گفت: امسال همزمان با ایام میلاد نبی مکرم اسلام (ص)، جریان‌های افراطی در غرب باز هم عناد و دشمنی خود را با مسلمانان نشان دادند و به بهانه آزادی بیان، به ساحت مقدس و وجود نازنین رسول گرامی (ص) که بهترین و برترین مخلوق خداوند است، اهانت کردند و قلب صدها میلیون مسلمانان جهان را به درد آورند.

وی با اشاره به خشم و نارضایتی جهان اسلام از انتشار تصاویر موهن، افزود: اهانت نشریه فرانسوی و حمایت رئیس جمهور آن کشور، خشم مقدس جوامع اسلامی را بر انگیخت و صحنه‌هایی زیبا از وحدت و همدلی امت اسلامی و ابراز ارادت خالصانه به محضر پیامبر اعظم (ص) در جوامع اسلامی شکل گرفت.

الماسیه تأکید کرد: مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی همراه با امت اسلامی و ملت بزرگ ایران، ضمن محکومیت این اقدام ناشایست اعلام می‌دارد اکنون که غیرت و حمیت امت اسلامی در دفاع از ساحت قدسی نبی مکرم (ص) توجه جهانیان را به خود جلب کرده، زمان مناسبی است تا فرهیختگان و اندیشمندان عدالت‌جو و آزادیخواه جهان را به مطالعه درباره پیامبر گرامی فرا بخوانیم و منابع مناسبی را برای شناخت ابعاد وجودی آن حضرت در اختیارشان بگذاریم.

وی ادامه داد: به همین منظور، این مرکز در نظر دارد پروژه ترجمه، نشر و بازنشر کتب مناسب در معرفی شخصیت الهی و اخلاق مدار و هدایتگر و انسان‌ساز رسول اکرم (ص) به زبان‌های انگلیسی و فرانسه را با استفاده از کمک و مشارکت مردمی اجرا کند.

رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در حد توان در اجرای این پویش مشارکت و بخشی از هزینه‌ها را تقبل کنند. همچنین، کتاب مورد نظرشان را اعلام کنند و یا به مرکز ساماندهی اختیار دهند که بر اساس نیاز سنجی و ذائقه شناسی، از میان کتاب‌های موجود گزینش کند.

وی در پایان اشاره کرد: علاقه‌مندان باید مبلغ مشارکت خود را به شماره حساب ۴۱۰۱۰۲۳۶۸۸۱۶۰۰۷۰ نزد «بانک مرکزی» به نام حساب «سایر منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» واریز و تصویر رسید واریزی را به ایمیل مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی به نشانی Info@cotp.ir ارسال نمایند.

گفتنی است؛ اخبار مربوط به این پویش مردمی متعاقباً اعلام خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۰۹۸۲۱۸۸۱۵۳۶۹۲ و ۰۰۹۸۲۱۸۸۱۵۳۶۹۳ تماس حاصل کنند.

کد خبر 563533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha