لذت سوارکاری آن هم در سنین کودکی، تجربه‌ای به یاد ماندنی را رقم خواهد زد.

اسب

همشهری آنلاین_ سمیرا باباجانپور: محله «شهران شمالی» هفته گذشته میزبان مسابقات سوارکاری کودکانی بود که قرار است در لیگ‌های جهانی به رقابت بپردازند. باشگاه اسب‌سواری پارت که در فعالیت‌های محلی همیشه پیشقدم بوده است، یک باشگاه تخصصی در زمینه اسب‌سواری کودکان است که برای نخستین بار تیم اسب‌سواری کودکان را به مسابقات خارج از کشور فرستاده است.

روزهای خانه‌نشینی و قرنطینه بیشتر از همه کودکان را منزوی و حساس کرده است. برنامه‌ریزی برای این قشر از شهروندان می‌تواند روحیه نشاط و شادی را برایشان به ارمغان بیاورد. هفته گذشته، شورایاری محله شهران شمالی به همت باشگاه محلی «پارت» زیر نظر شهرداری منطقه ۵، مسابقه «اسب سواری کودکان» را برگزار کرد تا در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کودکان روز متفاوتی را همراه خانواده خود سپری کنند. «مسعود سهرابی»، رئیس کمیته «هیئت سوارکاری پونی» استان تهران که به همراه دیگر اعضای خانواده این باشگاه را مدیریت می‌کند، در این‌باره می‌گوید: «در باشگاه پارت، مسابقات به‌صورت رایگان برگزار می‌شود. این تیم به نام «پارت حامی مهربان» فعالیت خود را آغاز کرده است و سال گذشته برای نخستین بار در مسابقات اسب‌سواری کودکان در «ترکیه» با ۱۹ شرکت‌کننده توانست موفقیت‌های چشمگیری کسب کند.»

  • احیای یک ورزش

سهرابی که خود از ۶ سالگی اسب‌سواری را فرا گرفته است، ادامه می‌دهد: «سال‌ها است که به‌طور خانوادگی در زمینه پرورش اسب فعالیت می‌کنیم. درحال حاضر، یکی از بزرگ‌ترین مراکز پرورش اسب را در اختیار داریم. بیش از ۴۸۰‌گونه اسب پونی پرورش داده‌ایم. تخصص و تمرکز ما بر کودکان است. چون باور داریم که این ورزش که قدمت طولانی در تاریخ کشورمان دارد، تنها با حضور موفق کودکان و تربیت اسب‌سواران کوچک می‌تواند دوباره احیا شود.» رئیس کمیته هیئت اسب‌سوارکاری پونی استان تهران، درباره رونق اسب‌سواری در غرب تهران می‌گوید: «خوشبختانه بیشتر باشگاه‌های اسب‌سواری در غرب تهران قرار دارند. زمین مناسب و شرایط جوی خوب سبب شده تا باشگاه‌های خوبی توسعه پیدا کنند.»

  • تقویت اعتماد به نفس کودک

سهرابی درباره مسابقه اسب‌سواری کودکان و استقبال خانواده‌ها می‌گوید: «این مسابقه به‌عنوان بازی اسب‌سواری در دنیا مطرح است. یعنی زمان مطرح نیست. تنها موفقیت در رسیدن به خط پایان مد نظر است. زنگ اخراج هم در این مسابقات حذف شده است تا به کودک استرس وارد نشود. هر زمان کودک اسب‌سوار خطایی کرد، زنگ اخراجی به صدا در نمی‌آید. مربی، کودک را راهنمایی می‌کند تا دوباره مسیر را ادامه دهد. خاصیت این مسابقه در این است که کودک اعتماد به نفس خود را تقویت می‌کند. وقتی کودک روی یک اسب می‌نشیند و می‌فهمد که با غلبه بر این اسب می‌تواند مسیر را طی کند، حس اعتماد به نفس خوبی کسب می‌کند. این می‌تواند به او این توان را بدهد که در زندگی قدرتمندتر پیش برود.»

  • مسابقات رایگان برگزار می‌شود

او درباره هزینه‌های این ورزش می‌گوید: «ما مسابقات را رایگان برگزار می‌کنیم. هیچ یک از اعضای ما اسب شخصی ندارند. باشگاه اسب در اختیارشان می‌گذارد. از افرادی که توان مالی خوبی ندارند، هزینه دریافت نمی‌کنیم و یا با تخفیف همراهشان می‌شویم. هدف ما این است که کودکان را به سوی هم‌تیمی بودن و هم گروه بودن هدایت می‌کنیم. آنها باید یاد بگیرند که همه با هم یک تیم هستند و گروهی بودن عامل موفقیت آنها است. این کار گروهی اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد.»

کد خبر 563464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha