مدیرکل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت از تولید و صدور مجوز تولید برای تست‌های تشخیص سریع کرونا در 3 شرکت دانش‌بنیان ایرانی خبر داد.

تست كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، دکتر حسین وطن‌پور مدیرکل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: ما در دفتر فناوری سلامت موضوع تست‌های تشخیص سریع کرونا را از مدت‌ها پیش که در دنیا به آن روی آورده بودند پیگیری کردیم و خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان توانمندی در این زمینه تحقیقات خود را انجام دادند.

وی افزود: پس از تولید این تست‌های تشخیص سریع کرونا در شرکت‌های دانش بنیان با اداره کل تجهیزات وزارت بهداشت و آزمایشگاه جامع وزارت بهداشت مکاتبات لازم صورت گرفت که در صورت تأیید بتوانیم این تست‌ها را به چرخه تشخیص کرونا وارد کنیم.

مدیرکل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت یادآور شد: در حال حاضر برای تشخیص بیماری کروناویروس از تست‌های «پی سی آر» و «سرولوژی» استفاده می‌شود که ما پیشنهاد کردیم تست تشخیص سریع که بر پایه آنتی ژن است و می‌تواند با سرعت بیشتری جمعیت بیشتری را غربالگری کند نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: این تست‌ها که از سوی شرکت‌های دانش بنیان تولید شده اند به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت ارائه شدند و خوشبختانه با تأیید موضوع از سوی وزارت بهداشت، پیگیری این موضوع با موافقت کلی و جواب مثبت وزارت بهداشت مواجه شد.

وطن پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳ شرکت دانش بنیان که پیش از این هم تست‌های «پی سی آر» تولید می‌کردند و توان فناوری لازم را برای تولید این نوع تست‌ها دارند، در حال تولید تست‌های تشخیص سریع یا Rapid Test هستند که با توجه به تاییدیه وزارت بهداشت و نمونه‌های وارداتی که موجود است می‌توانند نیاز داخل را تأمین کنند.

وی افزود: هنوز وزارت بهداشت ظرفیت جمعیتی تحت پوشش این نوع تست‌ها را مشخص نکرده است اما با توجه به توان فنی این 3 شرکت دانش بنیان این آمادگی برای افزایش توان تولید آنها نیز وجود دارد تا مرحله رصد بیماران کرونایی با سرعت مناسبی پیش برود.

کد خبر 563410

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha