رئیس اداره بهداشت امداد درمان و آموزش پزشکی نیروی زمینی ارتش از قرار گرفتن ظرفیت‌های ۲۸ بیمارستان نیروی زمینی ارتش برای درمان بیماران کرونایی خبر داد.

بیمارستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرتیپ دوم دکتر بهزاد موذنی درباره وضعیت پادگان‌های نیروی زمینی ارتش گفت: رسالت اصلی ما به عنوان مسئولان نیروی زمینی این است که توان رزم خود را حفظ کنیم بنابراین از روز اول ورود ویروس کرونا و حتی یک ماه قبل از آن تمام دستورالعمل‌های پیشگیری را به پادگان‌ها و نوارهای مرزی ابلاغ کردیم.

وی با بیان این‌که مرتب مسائل بهداشتی، پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در پادگان‌ها چک می‌کنیم، افزود: بیش از ۳۵۰ مصوبه در قرارگاه پدافند زیستی ارتش داریم که به طور مرتب پیگیر اجرای آنها هستیم.

به گفته موذنی، با تمهیداتی که در بخش بهداشت و درمان ارتش در نظر گرفته شد و با سیستم نظارت قوی پادگان‌ها با توجه به این‌که شیوع در کشور زیاد شده هنوز امن‌ترین و سالم‌ترین جاها هستند و کمترین درگیری را داشتیم.

رئیس اداره بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی نیروی زمینی ارتش توضیح داد: هیچ کاهشی در برنامه‌های آموزشی ارتش نداریم در کنار آن هم از اول سال رزمایش‌هایمان را برای آمادگی رزمی انجام دادیم حتی مراسم دانش‌آموختگی دانشکده افسری با تمام قوا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد و همین روند را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: اگر اصول پیشگیری که همان رعایت فواصل اجتماعی، زدن ماسک و شست‌وشوی دست‌هاست را رعایت کنیم، می‌توانیم با این ویروس مبارزه کنیم البته کاری است که در پادگان‌ها نهادینه شده است یعنی ماسک الان جزو لباس یک نظامی محسوب می‌شود.

موذنی با اشاره به گستردگی یگان‌های نیروی زمینی ارتش افزود: در مجموعه نیروی زمینی ارتش از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در بحث کارکنان وظیفه تنها یک فوتی داشتیم که آن هم خارج از پادگان بوده که البته هنوز هم دلیل آن مشخص نشده است.

رئیس اداره بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی نیروی زمینی ارتش توضیح داد: در ۹ ماه گذشته ۳ رزمایش بهداشتی برگزار کردیم که نخستین رزمایش دهم اسفند سال ۹۸ بود که رهبر انقلاب امر کردند نیروهای مسلح در بحث مبارزه با ویروس کرونا ورود کنند.

به گفته وی، دومین رزمایش آماده‌سازی نقاهتگاه ۲ هزار تختخوابه و بیمارستان‌ بود. در این مقطع به ارتش‌های جهان نشان دادیم که می‌توانند در بحث بهداشت و درمان وارد شوند و بعد از این‌که این کار را در تهران انجام دادیم کشورهای دیگر هم از ارتش خود در بخش بهداشت و پیشگیری استفاده کردند چراکه قبل از آن صرفا از قوه قهریه نیروهای مسلح خود استفاده می‌کردند.

موذنی ادامه داد: رزمایش سوم ضدعفونی سطوح و معابر و اماکن مقدسه شهرها بود که الان هم در پادگان‌ها و نقاهتگاه‌ها این ضدعفونی‌ها ادامه دارد و جداسازی‌ها انجام می‌شود.

رئیس اداره بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی نیروی زمینی ارتش با بیان این‌که رزمایش‌های بهداشتی ارتش مرتب به صورت ویدئوکنفرانس از راه دور انجام می‌شود، گفت: به مردم قول می‌دهیم که تا پای جان در راه مبارزه با بیماری کرونا انجام وظیفه خواهیم کرد و در کنار آنها هستیم.

وی با تاکید بر این‌که میزان مرگ‌ومیر در بیمارستان‌های نظامی نسبت به نرم جامعه کمتر است، افزود: نیروی زمینی در ۲۴ استان ۲۸ بیمارستان دارد که ابتدا ۷۰ درصد ظرفیت آن در اختیار بیماران کرونایی قرار داشت و براساس دستور رهبر معظم انقلاب در ۱۳ مهرماه که فرمودند تمام ظرفیت‌ها را در اختیار کرونا قرار دهید در حال حاضر ۲۸ بیمارستان این نیرو به صورت صد در صد پذیرای بیماران کرونایی است.

موذنی یادآور شد: نیروی زمینی ارتش همچنین در مقطعی پنج بیمارستان صحرایی بنا به نیاز و ضرورت در شهرهای پردیسان قم، مشهد، شیراز، ‌تبریز و ارومیه برپا کرد و حتی در ارومیه اتباع خارجی را تحت درمان قرار دادیم. الان هم هرجا لازم باشد آماده هستیم که بیمارستان صحرایی برپا کنیم.

رئیس اداره بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی نیروی زمینی ارتش گفت: اگر واقعا می‌خواهیم کرونا را کنترل کنیم باید اصل پیشگیری را که فاصله اجتماعی، زدن ماسک و شست‌وشوی دست‌ها و اجرای دستوراتی که از قرارگاه زیستی و ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر می‌شود رعایت کنیم و کرونا را جدی بگیریم.
 

کد خبر 563043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha