مجموع نظرات: ۱
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

معاون شهردار منطقه ۶ تهران از اجرای طرح ساماندهی میدان انقلاب خبر داد و گفت: این ساماندهی به منظور احیا و ارتقای کیفیت منظر رینگ میانی میدان انقلاب طراحی شده است.

ميدان انقلاب

علیرضا علی‌بخشی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ تهران در گفتگو با همشهری آنلاین، درباره ساماندهی رینگ داخلی میدان انقلاب گفت: طرح ساماندهی میدان انقلاب به منظور ارتقای کیفیت و چشم‌انداز و منظر این میدان فرامنطقه‌ای طراحی شده است اما عبور تونل و ایستگاه مترو از زیر میدان، اجرای ساماندهی را مستلزم بررسی‌ کارشناسی بیشتر کرده است.

وی افزود: زمانی که میدان انقلاب اجرا شده، خط مترو هنوز از آنجا رد نمی‌شده است ولی در حال حاضر که تونل مترو از زیر میدان انقلاب عبور کرده است، باید برای ارتقای کیفی منظر میدان، بررسی کارشناسی به لحاظ تاب‌آوری و ایزولاسیون  ایستگاه مترو انقلاب انجام گیرد.

علی‌بخشی از فعال‌سازی آبنمای میدان انقلاب به عنوان یکی از محورهای ساماندهی این میدان نام برد و افزود: با توجه به اینکه آبنما روی سقف ایستگاه مترو و پوسته تونل مترو قرار گرفته است، باید تست‌های لازم صورت گیرد که مشخص شود در صورت فعال‌سازی آبنما، مشکل نشتی برای تونل مترو و ایستگاه مترو بوجود نمی‌آید.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ تهران درباره کاشت گونه‌های گیاهی شاخص و نشاء فصلی در میدان انقلاب نیز گفت: با توجه به اینکه فضای سبز نیاز به آبیاری دارد و ضرورت ارزیابی میزان بار مرده‌ای که پوسته تونل می‌تواند تحمل کند، بررسی تاب‌آوری سقف تونل مترو را برای احداث فضای سبز ضروری می‌کند.

به گفته وی، تیم‌های کارشناسی با همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۶ تهران تا چند روز آینده درباره اجرای طرح ساماندهی میدان انقلاب به جمع‌بندی می‌رسند.

کد خبر 563024
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور TR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    2 0
    به جای میدان انقلاب به خود انقلاب رسیدگی کنید.