همشهری آنلاین: دولت آمریکا انتظار ندارد اوضاع امنیتی در افغانستان در زمانی قابل پیش‌بینی بهبود چشمگیری داشته باشد.

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، در گزارشی که وزارت دفاع آمریکا به کنگره ارایه کرد، آمده است طالبان در این مدت توانسته است آرایش جدیدی به خود بگیرد.

بر اساس این گزارش، گر چه نیروهای بین‌المللی موفق شده‌اند ستیزه‌جویان طالبان را در برخی مناطق سرکوب کنند، با این حال باید منتظر افزایش شمار حملات بود.

پنتاگون در این گزارش 72 صفحه‌ای افزود: «شورشیان طالبان ضمن ادامه فعالیت در مناطق جنوبی و شرقی افغانستان، احتمالا قصد دارند در شمال و غرب این کشور نیز نیروهای خود را افزایش دهند.»

در این گزارش آمده است: « در سه ماهه نخست سال 2008، ستیزه‌جویان، اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در غرب و شمال افغانستان بیشترین تهدید بودند.»

بر اساس پیش‌بینی وزارت دفاع آمریکا، هر چند در سال 2007 نظامیان ناتو و نیروهای امنیتی افغانستان توانستند وضع امنیتی این کشور را به زیان طالبان تمام کنند، اما ممکن است در سال 2008، طالبان بتوانند نیروها و حملات خود را حفظ کنند و یا حتی افزایش دهند.

بر اساس گزارش امنیتی پنتاگون از افغانستان، شورشیان طالبان در سال 2008، تلاش خواهند کرد کنترل نواحی روستایی را به ویژه شرق و جنوب افغانستان به دست گیرند. در حال حاضر هم آمار حملات خشونت‌آمیز در این مناطق بیشتر است

کد خبر 56290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز