شاید برایتان جالب باشد که بدانید آمریکایی‌ها در روز انتخابات هنگام رأی دادن اجازه ندارند لباسی بپوشند که روی آن جملاتی با مضمون هواداری از یک کاندیدا نوشته شده باشد.

کلاه ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین، این قانون در ۱۵ ایالت اجرا می‌شود و هر کدام از این ایالت‌ها محدودیت‌های خود را دارند. 

لباس‌های هوادارانه مثل تی‌شرت‌هایی که رویش کلمه Vote به معنی رأی دادن نوشته شده باشد اشکالی ندارند، اما برای مثال ماسکی که رویش امضای کامالا هریس باشد اشکال دارد.

رای‌دهندگان اگر قانون‌شکنی کنند ممکن است با آنان برخورد قانونی شود.

این یک حکم عجیب است با توجه به اینکه آمریکایی‌ها هنگام رأی دادن مجاز به حمل سلاح گرم هستند مگر در مواردی که مکان رای‌گیری آن را صریحا ممنوع اعلام کرده باشد، مثل مدرسه‌ها.

در انتخابات ۲۰۲۰ کالاهای انتخاباتی همه جا بودند و با سرعت چشمگیری پخش شدند. تنها ساعاتی پس از اولین مناظره داغ انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا، کمپین تبلیغاتی بایدن تی‌شرتی با این جمله بایدن خطاب به ترامپ «خفه شو مرد» را به بازار فرستاد که حرکتی تلافی‌جویانه به خاطر این بود که ترامپ مدام سخنان بایدن را قطع می‌کرد.

بسیاری از کالاها در حقیقت از طرف کمپین‌های تبلیغاتی نامزدان نیست، بلکه از طرف شرکت‌های ثالثی است که می‌خواهند از این رویداد پول دربیاورند یا از آن برای اثرگذاری در میان مردم استفاده کنند.

مثلا یک برند مستقر در نیویورک یک ژاکت با این عبارت دو ترکیبی روی آن می‌فروشد: Byedon (این کلمه هم اشاره به بایدن دارد هم به معنی خداحافظ دونالد است)، که درآمد حاصل از آن به گروه‌های خیریه و غیرانتفاعی می‌رسد.

در این مبارزات انتخاباتی صنعت مد همچون گذشته،‌ سهم خوبی داشته است؛ از عینک آفتابی ری‌بن آقای بایدن تا کفش‌های کتانی و گرمکن صورتی سناتور هریس گرفته تا امتناع ترامپ از پوشیدن ماسک و البته بازگشت و احیای کلاه‌های MAGA (عظمت را دوباره به آمریکا برگردان).

همچنین بسیاری از سلبریتی‌ها با پوشیدن لباس‌ها، کفش‌ها و اکسسوری‌هایی که روی آنها کلمه رأی دادن نوشته شده، طرفداران خود را به شرکت در انتخابات آمریکا دعوت کردند.

منبع: afr.com

کد خبر 562789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مد و زيبایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha