همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و شمارش آرا، این کشور به طور رسمی از توافق اقلیمی پاریس خارج شد.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، روز چهارم نوامبر ایالات متحده به طور رسمی از توافق اقلیمی پاریس که سال ۲۰۱۵ منعقد شده بود، خارج شد.

سال گذشته در چنین روزی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده به طور رسمی به سازمان ملل اعلام کرده که کشورش پس از یک دوره انتظار یک ساله این توافق را ترک خواهد کرد. این توافقنامه کشورها را ملزم ساخته بود که در سه سال اول هیچ کشوری اجازه نداشته باشد توافق را ترک کند که دونالد ترامپ در اولین روز ممکن دست به این کار زد.

رئیس جمهوری ایالات متحده در ژوئن سال ۲۰۱۷ قصد خود برای خروج از این توافق را اعلام کرد و گفت: ترک این توافق پایان دادن به فشار مالی و اقتصادی سختگیرانه‌ای است که بر کشور ما تحمیل می‌کند.

ایالات متحده تنها کشوری است که این توافق جهانی را ترک کرده است. این کشور هنوز هم می‌تواند در مذاکرات شرکت کند و نظرات خود را ارائه دهد اما به "وضعیت ناظر" سقوط می‌کند.

کاهش چشمگیر انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان که باعث گرم شدن کره زمین شده‌اند، از اهداف توافق اقلیمی پاریس است.

کشورها با هدف جلوگیری از افزایش بیش از دو درجه سانتیگراد دما نسبت به دوره قبل از صنعتی شدن، اهداف خود را تعیین و سعی دارند میزان افزایش دما را به ۱.۵ درجه سانتیگراد محدود کنند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، آتش سوزی جنگلی، گرمای هوا، افزایش سطح آب دریا و وقوع حوادث جوی از پیامدهای مخرب بحران اقلیمی هستند که در محیط زندگی ما در حال رخ دادن است.

کد خبر 562439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha