رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شفافیت و انضباط اقتصادی که از یک موسسه برای عرضه در بورس انتظار می‌رود و اینکه بتواند خود را با آن هماهنگ کند، خود به خود باعث می‌شود اگر در گذشته هم نابسامانی‌ وجود داشته است، از آن کاسته شود.

محمدجواد حق‌شناس

به گزارش همشهری آنلاین، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص عرضه سهام موسسه همشهری و نیز فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند در بورس گفت: عرضه این دو موسسه در بورس لایحه شهرداری بود که امروز مصوب شد.

وی افزود: این مصوبه به شهرداری اجازه می‌دهد تا ۳۰ درصد از سهام همشهری و شهروند را در بازار بورس عرضه کند. 

حق‌شناس به همشهری آنلاین گفت: این لایحه ۲ هفته پیش به ۳ کمیسیون تخصصی ارجاع شده بود که در آنها مورد بحث قرار گرفت. 

وی این کمیسیون‌ها را فرهنگی اجتماعی، برنامه و بودجه و نیز سلامت و محیط زیست اعلام کرد و ادامه داد: کمیسیون‌ها همراهانه در مورد این لایحه نظر دادند و به اتفاق آرا آن را تصویب کردند که امروز در صحن شورا به رای گذاشته و مصوب شد. در نهایت قرار شد مقدمات اجرایی شدن این کار فراهم شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره تاثیر عرضه سهام این دو موسسه در بازار بورس در وضعیت کاری آنها گفت: این کار یک گام رو به جلو است. وقتی یک موسسه اقتصادی می‌خواهد وارد فضای بورس شود باید مختصاتی داشته باشد، یعنی هر موسسه‌ای این اجازه را پیدا نمیکند که وارد بورس شود. موسسه‌ای که می‌خواهد وارد بورس شود باید خودش را با مجموعه‌ای از ضوابط همخوان کند، استاندارد شود و منابع و دارایی‌هایش شفاف شود و همچنین مجموعه زیان‌دهی نباشد. این یک نقطه عطف برای همشهری و شهروند خواهد بود.

وی تاکید کرد: این شفافیت و انضباط اقتصادی که از یک موسسه برای عرضه در بورس انتظار می‌رود و اینکه بتواند خود را با آن هماهنگ کند، خود به خود باعث می‌شود اگر هم در گذشته نابسامانی‌ای وجود داشته است، از آن نابسامانی کاسته شود و یک مجموعه پرتوان، شفاف و در عین حال با رعایت ضوابط و قواعد مدیریتی باشد. 

کد خبر 561775

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha