همشهری آنلاین: معاون اول قوه قضاییه با اشاره به سالگرد شهادت شهید بهشتی اظهار کرد: خون مطهر دکتر بهشتی در زمانی که شرایط بسیار خاصی در کشور بود، توانست انقلاب را تضمین کند

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر که در مسجد امام خمینی (ره)‌ واقع در ستاد ارتش برگزار می‌شد، افزود: در آن مقطع زمانی شاید هیچ چیز غیر از خون شهید بهشتی نمی‌توانست تداوم انقلاب را تضمین کند. خون شهید بهشتی بسیاری از جریانات مانند منافقین و بنی‌صدر و بسیاری از انحرافات را برملا کرد.

وی همچنین با گرامیداشت روز زن و ولادت حضرت فاطمه، بر معرفت حقیقی نسبت به ائمه تاکید کرد و گفت: معرفت دوگونه است؛ اول معرفت شناسنامه‌ای است و دوم معرفت بالاتر که همان درک مقام ولایت و بسیار ارزشمند است.

رییسی با بیان اینکه فاطمه (س) الگویی برای زندگی انسان در حال، گذشته و آینده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما یکی از برکات حضرت فاطمه زهرا (س) است. بیان فاطمه (س)، راه فاطمه، اخلاق و اندیشه‌ی فاطمی امروز برای جامعه‌ی ما الگوست و نجات جامعه در گرو دل بستن به کلام فاطمه، خطبه‌های ارزشمند او و شخصیت اوست.

وی در ادامه به مساله‌ی نفاق اشاره کرد و با بیان اینکه نفاق ریشه در ترس دارد یا در طمع، افزود: علامه طباطبایی معتقد بود که نفاق از همان ابتدای دعوت پیامبر (ص) به اسلام آغاز شد و طمع هم از همان زمان وجود داشت. علامه طباطبایی همچنین می‌گوید که نفاق دو نوع دارد؛ اول نفاق با نقاب و دوم نفاق بی‌نقاب. شناختن و شناساندن نوع اول بسیار سخت‌تر است و یکی از مهمترین سختی‌های حضرت فاطمه (س) این بود که می‌خواست نقاب را از چهره‌ی نفاق کنار بزند.

معاون اول قوه‌ی قضاییه ادامه داد: آن قدر که اسلام و انقلاب از ناحیه‌ی نفاق ضربه خورده، از ناحیه‌ی کفر ضربه نخورده است؛ بنابراین مسلمان باید با بصیرت باشد و راه را از بیراهه تشخیص دهد.

وی افزود: منافقین در زمان شهید بهشتی ابتدا او را ترور شخصیت کردند و اتهام‌های مختلف به او زدند. چهره‌ی شهید بهشتی که تمام وجود او اخلاص، عشق به خدا و خدمت‌گزاری به مردم بود و تشنه‌ی قدرت نبود بلکه شیفته‌ی خدمت به مردم بود را تا جایی نادرست نشان دادند که پس از شهادت، افراد بسیاری در بالای قبر او حاضر شدند و عذرخواهی کردند. شهید بهشتی خود را شاگرد مکتب فاطمی می‌دانست.

وی با بیان اینکه خط نفاق از اول تاریخ اسلام بوده است، تاکید کرد: مسلمان، موظف است راه را بشناسد، دوست و دشمن را تشخیص دهد و به برکت نام حضرت فاطمه (س) بصیرت پیدا کند. امروز نام فاطمه (س) در جهان موجب برکات بسیاری است. به برکت همین نام موفقیت‌های مختلف در هشت سال دفاع مقدس به‌دست آمد و امروز نیز نیروهای جنوب لبنان با رمز یا زهرا در جنگ سی و سه روزه پیروز شدند و امروز می‌بینیم که فلسطینی‌ها راه خود را شناخته‌اند و این به برکت انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و تلاش‌های رزمندگان اسلام است.

رییسی تصریح کرد: امروز جامعه‌ی اسلامی به برکت نام فاطمه (س) هویت دینی پیدا کرده و هویت خود را بازشناخته است.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت ما به برکت شهیدان است و این روحیه همچنان باید استوار باشد، خاطرنشان کرد: رمز استواری این است که بدانیم در طول تاریخ چه گذشته است و نسبت به وظیفه‌ی خود آگاهی پیدا کنیم. این انقلاب تنها ثمره‌ی خون شهیدان از بهمن 57 تا به امروز نیست بلکه ثمره‌ی خون هر عزیزی است که به نام حاکمیت دین، خدا و ارزش‌های الهی به زمین ریخته شده است.

رییسی اضافه کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با افتخارترین نیروی مسلح در سراسر این عالم است که تحت نظر ولایت فقیه و جانشین امام زمان (عج) در حال زندگی است و اطاعت از دستور او حجتی است از ناحیه‌ی خدا برای همه.

معاون اول قوه‌ی قضاییه، یکی از خصوصیات دکتر بهشتی را تعهد به مسایل دینی و ولایت عنوان کرد و افزود: ما نباید بگذاریم چهره‌های خدمت‌گزار نظام یک بار دیگر مظلوم واقع شوند زیرا دشمنان انقلاب می‌خواهند چهره‌های آنها را بدجلوه دهند. باید از این تجربه‌ها عبرت بگیریم و در پیروی از ولایت آن طوری باشیم که شهید بهشتی و امثال او نیز این گونه بودند.

رییسی همچنین اظهار کرد: تهدید از اول انقلاب وجود داشته است ولی درایت، هوشیاری، آگاهی و بیداری جوانان این مرز و بوم، بسیج همیشه در صحنه و نیروهای متدین ما دشمن را دچار تردید کرده است.

وی در پایان افزود: آمریکا نه که نخواهد بلکه نمی‌تواند به ما حمله کند زیرا ارتش، سپاه و نیروهای مسلح ما قبل از هر چیز به خدا اعتقاد دارند و عاشق نظام و دل داده‌ به انقلاب هستند. یقین بدانید تا زمانی که این رمز پیروزی برای ما پایدار باشد، دشمن کاری از پیش نخواهد برد. 

کد خبر 56170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز