رئیس شورای شهر تهران با هشدار دوباره درباره وضعیت پاندمی کرونا در تهران گفت: اگر تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران و کلانشهرها انجام نگیرد باید منتظر عواقب بدی باشیم.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در شروع جلسه دویست و چهل و ششم علنی شورای شهر تهران با تبریک ایام مبارک ولادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت، گفت: رسول اکرم(ص)، برترین خلقت خداوند در جهان و مصداق کامل انسان کامل و جانشین خداوند در هستی است. قرآن، اخلاق پیامبر(ص) را یکی از برجسته‌ترین خصوصیات و ویژگی‌های ایشان می‌داند، اخلاقی که در سعه صدر و تحمل بی‌نظیر سختی‌ها، تندی‌ها و ناملایمات در راه ماموریت عظیم رسالت تجلی یافت.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص)، با این اخلاق نیکو و مکارم اخلاقی توانست ماموریت بزرگ رسالت را به نتیجه برساند و در سخت‌ترین سرزمین‌ها و خشن‌ترین مردمان، دین مهربانی، مدارا و نیکوکاری را ترویج کنند. رسول خدا، پاسخ بدی را با نیکی، اهانت را با احترام، دشنام را با سلام، زشتی را با زیبایی و خشونت را با مهربانی می‌داد و با این سیره بزرگترین دشمنانش راهی جز گرویدن به اسلام نیافتند.

هاشمی اظهار داشت: متاسفانه در ایام ولادت این یگانه تاریخ بشریت، شاهد دو پدیده زشت هستیم؛ نخست توهین به مقدسات و اعتقادات یک و نیم میلیارد مسلمان که از سوی برخی جریانات مشکوک با حمایت‌های دولتی در غرب، که به نام آزادی بیان، حریم اعتقادات امت بزرگ اسلام را نقض می‌کنند. بدیهی است که آزار و رنجاندن صدها میلیون مسلمان و تحریک عواطف و احساسات پاک دینی آنان، هر چه باشد آزادی بیان نیست، آزادی بیان در بستر گفتگو و عقلانیت و احترام به یکدیگر مفهوم پیدا می‌کند نه اهانت و تحریک و تحقیر دیگر انسان‌ها.

رئیس شورای شهر تهران، دومین پدیده زشت را رفتار خشونت‌آمیز گروهی از متحجران به نام اسلام و دامن زدن به اسلام‌هراسی دانست.

وی در ادامه این سخنرانی در خصوص وضعیت پاندمی کرونا در تهران هشدار داد و یادآور شد: تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران و کلانشهرها را باید انجام دهیم وگرنه باید منتظر عواقب بدی باشیم.

هاشمی افزود: باید تصمیمات‌مان در مورد کرونا پیش‌دستانه باشد نه اینکه پشت کرونا حرکت کنیم و با دیرکرد.

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش سخنان رئیس شورای شهر تهران به دو برابر شدن تعداد فوتی‌های کرونا اشاره کرده است. محسن هاشمی گفته است: موج جدید ویروس کرونا تعداد فوتی‌های را به ۲ برابر رسانده است و باعث مشکلات زیادی برای مردم شده است؛ لازم است قبل از اثرات کرونا، تصمیمات خوبی برای جلوگیری از تبعات کرونا بگیریم.

بر اساس روایت خبرگزاری تسنیم از سخنان محسن هاشمی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، جلسه مشترک با مجمع نمایندگان تهران جلسه‌ای مفید عنوان شده است. محسن هاشمی در این جلسه شورای شهر، ضمن هشدار در مورد وضعیت پاندمی کرونا در تهران اظهار کرده است: میزان تلفات کرونا در تهران، در دهه نخست آبان، معادل سایر علل مرگ بوده است و مقایسه آمار مرگ در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش حدود صددرصدی است.

به گفته رئیس شورای شهر تهران، تلفات کرونا در 8 ماهه نخست سال جاری در تهران، چندین برابر میزان متوسط شهدای جنگ تحمیلی و ماه‌های اوج انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه برخلاف موج نخست و دوم کرونا که پس از اوج‌گیری دچار کاهش شد، موج سوم که مهرماه آغاز شد در آبان تشدید شده است، تصریح کرده است: اگر اقدام مؤثری برای مهار ویروس کرونا صورت نگیرد، ممکن است به یک سونامی و فاجعه انسانی در آذر منجر شود. نباید مسئولان در تصمیم‌گیری به‌گونه‌ای عمل کنند که همیشه چند گام از کرونا عقب باشیم و بعد از آنکه بیماری تأثیرش را گذاشت، اقدام کنیم.

وی گفته است: خوشبختانه در جلسه مشترک با مجمع نمایندگان تهران، به تفاهم خوبی در جهت راهکارهای مهار موج سوم کرونا دست پیدا کردیم که طی نامه مشترکی به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد خواهیم داد.

رئیس شورای شهر در آغاز این جلسه همچنین با یادآوری ابتلای سه عضو شورای شهر تهران (شهربانو امانی، زهرا صدراعظم نوری و مجید فراهانی) به بیماری کرونا، فوت همشیره شهردار تهران را نیز به وی تسلیت گفت.

کد خبر 561600
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • تهرانی شاغل و ساکن در اراک IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    3 3
    اراک تعطیل نشود ............
  • TR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    4 3
    کی به حرف تو اهمیت میده شورای شهر تهران یعنی کشک
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 7
    آقای محسن هاشمی انسان را به یاد مرحوم پدرشحجت الاسلام علی اکبر هاشمی رفسنجانی در زمان امام می اندازد!!! ای کاش ما ملت ایران و خصوصا شهروندان تهرانی قدر این بزگوارِ بزرگزاده را بدانیم!!!
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 8
    فشار زندگی ازکرنا بیشتراست.دعاکنیدکرنا ده میلیون نفر را بکشد.شاید مدتی بتوانید مدیریت کنید بقیه مردم مشکل معیشتشون حل بشود