مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

گروه شهری: متأسفانه به‌دلیل وجود شکاف‌های اجتماعی، شاهد کم اثرشدن جلوه و نقش زنان در توسعه پایدار هستیم.

معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران در سی‌ونهمین نشست کمیته محیط زیست این شورا، خواستارتقویت نقش زنان در مدیریت شهری شد.

بحث استفاده از زنان  در پست شهرداران نواحی که روز سه‌شنبه گذشته نخستین‌بار توسط زهرا مشیر مدیرکل اداره جدیدالتاسیس امور بانوان و پس از آن محمد باقر قالیباف شهردار تهران در یک برنامه تلویزیونی اعلام شده، به‌نوعی نشان دهنده جهت‌گیری مدیریت شهری در تقویت نقش زنان برای همکاری با شورا و شهرداری است.

به اعتقاد این عضو شورای شهر، مسئولان شهری باید برای استفاده از پتانسیل زنان جهت پیشبرد اهداف خود به ویژه در مسائل زیست شهری بهره جویند.

کارشناسان در حالی که به تلاش زنان در حفظ منابع طبیعی، تنوع زیستی و توسعه پایدار در قالب تشکل‌های غیردولتی تأکید دارند، نبود آموزش و دسترسی کم به اطلاعات، عدم همبستگی گروهی و بی‌توجهی مسئولین کشور را مانع حضور و نیز نقش آفرینی زنان در این عرصه‌ها می‌دانند.

این درحالی است که به اعتقاد ابتکار اهمیت کار تشکل‌های غیردولتی تا به آنجاست که حاکمیت چه در قانون اساسی، چه در قانون برنامه چهارم و چه در سیاست‌های چشم‌انداز نظام تصمیم گرفته که از آنها به‌عنوان ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی برای توسعه کشور استفاده کند ولی به قانون عمل نمی‌شود

کد خبر 56153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز