نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «محمد امامی» امروز ۱۰ آبان ماه به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

دادگاه نهم محمد امامی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «محمد امامی» و دیگر متهمان بانک سرمایه امروز شنبه (۹ آبان ماه) در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

در ابتدای جلسه دادگاه قاضی مسعودی مقام از وکیل متهم «محمد امامی» خواست در جایگاه قرار گیرد، اما وکیل این متهم حضور نداشت و قاضی به متهم امامی گفت: وکیل باید در دادگاه حضور داشته باشد، البته ایشان وقت دارد به صدا و سیما برود یا مصاحبه کند، اما در دادگاه حضور ندارد، در صورت حاضر نبودن باید از دیگر متهمان شروع کنیم.

خروج چمدان‌های پول از ایران و واریز مبالغ به حساب فلان کارگردان و بازیگر

در ادامه جلسه دادگاه وکیل متهم امیرفرزان راد در جایگاه قرار گرفت و گفت: بنده به عنوان وکیل امیر فرزان راد در تمامی جلسات حضور داشتم و فقط شاهد خطابه گویی از طرف سایر اصحاب دعوی بودم. با توجه به جرم موکل بنده، باید اعلام کنم که من از موکل خودم اطلاع دقیقی ندارم، در حالی که برادر ایشان هم در دادگاه حضور دارد، اما هیچ کمکی به من در این رابطه نشده است.

وکیل متهم امیرفرزان راد ادامه داد: آیا با برخورد مجرمانه با فعالان اقتصادی آنان را از پذیرش هرگونه ریسک محروم نمی‌کنیم؟ آیا نظارتی به رفتار بانک وارد نیست؟ نگاه بانک مرکزی بر روی نظام بانکی ما کجا قرار گرفته است؟

وکیل متهم فرزان راد تصریح کرد: موکلم سال ۹۱ از کشور خارج شده است.

وی افزود: گفته شده است چمدان‌های پول از ایران خارج و تحویل فرزان راد شده است و در نهایت او با پیامک گفته که پول را به فلان کارگردان و بازیگر واریز کنید، این را موضوعی برای تفهیم اتهام نمی‌دانم.

نقش تیم رسانه‌ای امامی در انتشار تصاویر جلسات دادگاه در فضای مجازی

در ادامه قهرمانی نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و با اشاره به کلیپ‌های پخش شده از تیم رسانه‌ای امامی در فضای مجازی، بیان کرد: طی چند روز گذشته مطالبی منتشر شده که لازم است پاسخ دهم، در ابتدا این سئوال مطرح می‌شود که چگونه جلسات دادگاه از طرف برخی افراد ضبط می‌شود، برداشت از مستندات این است که امامی سکانس‌های نمایشنامه‌ای را که دیگران نوشته‌اند، اجرا می‌کند و آقایان دیگر آن را در قالب کلیپ بعد از دادگاه در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

قهرمانی ادامه داد: در کجای کیفرخواست آمده است که امامی به خانم شیخی رشوه داده است که آنان در کلیپ آن را منتشر کرده‌اند، همچنین در این کلیپ آمده که امامی به توسلی رشوه داده است، در کجای کیفرخواست چنین کلمه‌ای وجود دارد و حتی سازمان بازرسی هم این را نگفته است.

توضیحات قهرمانی درباره رشوه هایی که امامی به زاهدی داده بود

نماینده دادستان گفت: آقای امامی شما درباره رشوه‌هایی که به زاهدی داده‌اید توضیح دهید. آقای امامی حرف‌هایی را به ما منتسب می‌کند و بعد می‌رود جواب حرف‌های انتسابی امامی به ما را در کلیپ می‌دهد.

نماینده دادستان ادامه داد: در ردیابی‌های پول متوجه شدیم که پول‌ها به حساب عاشوری رفته، بعد به ما می‌گویند شما می‌دانید عاشوری کیست؛ عاشوری هر که می‌خواهد باشد.

قهرمانی ادامه داد: وکیلی به نام محمودی‌زاد تمام کارهای شرکت‌های متهم فرزان راد را انجام می‌داد و با هماهنگی برای همه شرکت‌ها ورشکستگی گرفته است. وقتی بازجویی کردیم چند شرکت معرفی کرد، یکی از همین شرکت‌ها پاک تجارت طوس است، اما در رابطه با اقدامات امامی و عاشوری هنوز کیفرخواستی صادر نکرده‌ایم و در حال بررسی موضوع هستیم.

نماینده دادستان گفت: آقای امامی وقتی که وارد بانک می‌شود یک دفعه زندگی اش زیر و رو می‌شود و اینکه من گفتم او رب فروش بوده مزاح نیست.

قاضی مسعودی مقام گفت: برخی از وکلا تفاوت میان دادگاه و دادسرا را نمی‌دانند و این بی سوادی محض است؛ وکلا اگر مستنداتی دارند ارائه دهند تا ما آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: بسیاری از متهمان پرونده بانک سرمایه با یکدیگر مشارکت داشته‌اند و این مشارکت طرفینی بوده، یعنی اعم از هیئت مدیره و تسهیلات گیرنده‌ها و برخی از این تسهیلات گیرنده‌ها با یکدیگر هستند که در آرا ما آن را ذکر می‌کنیم و می‌گوییم که این مشارکت‌ها چگونه صورت می‌گیرد.

رد پای فروشنده خودرو در خرید و فروش قیر

در ادامه جلسه دادگاه متهم مهدی محمدی در جایگاه قرار گرفت و پس از تفهیم اتهام اظهار کرد: تمام اتهامات را رد می‌کنم، من از سال ۸۰ و زمانی که بیست ساله بوده‌ام فعالیت اقتصادی خود را آغاز کردم و از همان ابتدا کار خرید و فروش اتومبیل را انجام داده‌ام.

متهم محمدی گفت: با توجه به مشتریانی که داشتم کارهای جانبی دیگری از جمله ساخت و ساز یا خرید و فروش ساختمان را هم انجام می‌دادم.

وی درباره روند آشنایی خود با امامی اظهار کرد: سال ۹۱ از طریق فرزاد شفیعی با امامی آشنا شدم، آن زمان امامی کار بیزینسی و اقتصادی انجام می‌داد، اشرفی به من گفت که امامی حدود ۱۰ بنز می‌خواهد که آن‌ها را بفروشد و سپس من با مراجعه به دفتر امامی این خودروها را خریداری کردم و از آن روز آشنایی ما با امامی بیشتر شد.

وی ادامه داد: من تعدادی خودرو برای امامی می‌گرفتم.

قاضی مسعودی مقام پرسید: این خودروها برای چه کسی بوده است؟

متهم گفت: یک خودرو برای آقای محفوظی، یک خودرو برای همسر سابقش و چند خودرو برای تجهیز دفتر امامی تهیه کردم که تمام آن‌ها به نام آقای قادری یا آقای فرشاد صادقی بود.

وی ادامه داد: پس از آن من به دلیل آن که در شرف ازدواج بودم آپارتمان می‌خواستم و از امامی خواستم تا به من آپارتمانی را معرفی کند و آپارتمانی به مبلغ ۷۶۰ میلیون تومان خریدم.

متهم محمدی گفت: بعد از آن و به دلیل مراودات مالی که بنده و آقای امامی داشتم، او از من خواست تا مشتری برای فروش قیر به او معرفی کنم و بنده یکی از دوستانم را به او معرفی کردم و به عنوان واسطه میان معاملات آن‌ها قرار گرفتم.

وی افزود: سال ۹۳ آقای امامی از من خواست تا آپارتمان حدود ۳۰۰ متری برای او پیدا کنم که من آپارتمانی به مبلغ ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خریداری کردم که آقای امامی ۳۰درصد به صورت نقد و مابقی را طی سه چک به بنده پرداخت کرد.

در ادامه جلسه نماینده دادستان خطاب به متهم محمدی گفت: شما شفاف صحبت نمی‌کنید و آنچه را که در پرونده است، نمی‌گویید.

خرید خودرو و ساعت لوکس برای مدیران بانکی

وی ادامه داد: آقای محمدی به دستور آقای امامی خودروی لوکس را فروخته و به نام افراد متعددی کرده است، شما خودرو و ساعت برای برخی از مدیران بانکی و بازیگران خریده‌اید.

متهم محمدی پاسخ داد: من هیچگاه ساعتی برای مدیران بانکی نگرفته‌ام، یک دستگاه خودروی ایکس ۳ را به دفتر امامی فروختم و سپس اتومبیل را به نام مجید زاهدی زدم.

قاضی مسعودی مقام پرسید: آیا او را می‌شناختی؟

متهم محمدی پاسخ داد: خیر، او را نمی‌شناختم.

ماجرای خرید ملک چیذر به درخواست محمد امامی

نماینده دادستان پرسید: درباره ملک چیذر صحبت کنید.

متهم محمدی گفت: آقای امامی از من درخواست کرد که یک دستگاه آپارتمان ۲۰۰ متری برایش بخرم و البته امامی به من گفت این آپارتمان را برای خودش می‌خواهد، اما شاید مثل همان آپارتمانی که بعدها به نام خانم شامانی شد، این آپارتمان را برای فرد دیگری می‌خواست.

نماینده دادستان گفت: ما آقای زاهدی را در همین ملک دستگیر کردیم، زاهدی به آقای امامی پیام می‌دهد که «خونه رو خودت دیدی؟» و امامی می‌گوید که «ندیدم، اما جایش خوب است». زاهدی می‌گوید «اوکی». امامی می‌گوید «لیاقت تو بیشتر از این‌هاست» و سپس زاهدی پیام می‌دهد و می‌گوید «خانه را دیدم و با مهدی اوکی کردم، خیلی سپاس» و امامی در جواب می‌گوید «جبران کوچکی از محبت‌های بی کران تو است».

متهم محمدی گفت: من خانه را برای آقای امامی خریدم و آقای زاهدی یک بار آمد و خانه را دید و اینکه آیا پس از آن زاهدی در آنجا ساکن شد ارتباطی به من ندارد، زیرا من آن خانه را با امامی معامله کردم.

نماینده دادستان گفت: اسنادی وجود دارد که شما هم اکنون هم می‌خواهید این خانه را بفروشید.

متهم محمدی گفت: وقتی این خانه برای من نیست چگونه می‌توانم آن را بفروشم؟

قاضی مسعودی مقام گفت: شما که بلد هستید. ربا در ربا کرده‌اید، این چه معامله‌ای است که از این دست به آن دست می‌دهید.

متهم محمدی گفت: پس از آن که وارد بیزینس قیر شدم با فردی در شرکت نفت پاسارگاد آشنا شدم، بنده خودم امین کریمی را دیدم، در حالی که نماینده دادستان می‌گوید اصلاً این شخص وجود ندارد. ایشان به من گفت بنده با شرکت نفت پاسارگاد قرارداد دارم، لذا به سراغ من آمدند و با توجه به پیشنهادشان به من گفتند در شرکت قیر دارم و از آن‌ها طلب کارم، لذا با من قراری در رستوران واقع در سعادت‌آباد گذاشتند تا در این زمینه با بنده صحبت کنند.

وی ادامه داد: در اولین قرارداد ۵ هزار تن قیر خریدم و برای پیگیری کار خودم با کمک امامی شروع به کار حوزه قیر کردم.

در ادامه نماینده دادستان از متهم محمدی پرسید: سوال اینجاست که آقای محمدی غیرها را برای چه کسی فروخته و با چه کسی معامله کرده
است؟

متهم محمدی پاسخ داد: من با امین کریمی معامله کردم.

نماینده دادستان خطاب به متهم گفت: اسناد به ما می‌گوید که نفت‌های شرکت راهبرد پویان را آقای مدرسی ترخیص کردند و قیرها تحویل ایشان شده است.

در ادامه قاضی از متهم پرسید که چقدر قیر معامله کردید؟

متهم پاسخ داد: تقریباً ۷۰ تا ۸۰ هزار تن از قیر.

در ادامه نماینده دادستان خطاب به قاضی گفت: قیرها را مهدی محمدی فروخته و تمام اسناد آن وجود دارد و توسط مدرسی ترخیص شده است.

وی ادامه داد: بر اساس سوابق مالی امین کریمی او نمی‌توانست این حجم معامله داشته باشد، شما از او هیولا می‌سازید.

قهرمانی از متهم محمدی پرسید درباره جلسه‌ای که در دوبی با حضور شما، محمد امامی و حمید حاجیان برگزار و دعوا شد، توضیح دهید.

متهم محمدی پاسخ داد: این جلسه درباره تسویه ضمانت نامه‌ها بود که ضمانت‌ نامه‌های ۵ شرکت باید تسویه شوند تا بتواند پول‌ها به بانک پس داده شود و قیرهای فروخته شده تحویل داده شود.

نماینده دادستان از متهم پرسید شما یک خودروی تویوتا لندکروز برای خانی مدیرعامل سابق بانک سرمایه خریده‌اید، درباره این توضیح دهید.

متهم پاسخ داد: این خرید خودرو به درخواست امامی بوده و من با هیچکس ارتباط نداشتم.

قاضی از متهم پرسید: قیمت خودرو چند بود؟

متهم پاسخ داد: در سال ۹۶ حدود ۴۵۰ میلیون تومان خودرو را فروختم که خودروی کم کارکرد بود و بعد از آن که خودرو را به امامی فروختم، چند روز بعد امامی از من خواست که خود را پس بگیرم، لذا به من گفت که به خیابان زعفرانیه بروم و خودرو را از شخصی به نام خانی تحویل گرفتم، در آن زمان متوجه شدم خودرو بیش از هزار کیلومتر کار کرده و خلافی هم دارد.

وی ادامه داد: پس از آن امامی اتومبیل را به من پس داد و ضرر و زیان آن را نیز پرداخت کرد.

ماجرای تجهیز و خرید ملک برای غندالی و فاطمه شامانی

نماینده دادستان از متهم خواست درباره تجهیز و خرید ملکی برای آقای غندالی و خانم فاطمه شامانی توضیح دهد.

در ادامه قهرمانی بر این نکته تأکید کرد که تجهیز یک خانه نوساز برای آن که آقایان بتوانند غندالی را نرم کنند باعث شد که کل تجهیزات آشپزخانه به بهترین شکل به روز شود تا جایی که یک قهوه ساز در زمانی که پراید قیمت ۲۰ میلیونی داشت برای آن‌ها فاکتور ۲۷ میلیون تومانی خورده بود و حتی سرویس قاشق چنگال از امارات آورده شده بود.

قهرمانی گفت: حتی آقای امامی از آقای محمدی خواسته بود که دو دست وسایل اسکی خریداری کند.

متهم محمدی گفت: با توجه به آن که من سفر زیاد می‌رفتم، آقای امامی از من خواست که از دوبی این وسایل اسکی را خریداری کنم، اما بنده به آقای امامی هم نگفتم، اما آن‌ها را از تهران خریداری کردم.

قاضی مسعودی مقام گفت: یعنی گفتند که از دوبی بخرید، اما شما از منیریه تهران خریدید؟

متهم محمدی پاسخ داد: همان برند در منیریه هم نمایندگی داشت.

قاضی مسعودی مقام گفت: صداقت اصل بیزینس است.

خرید ۳۰ هزار تن قیر با پول‌های امامی

متهم مهدی محمدی برای ادامه دفاعیات خود در جایگاه قرار گرفت و گفت: من در ابتدا ۵ هزار تن قیر از امین کریمی خریداری کردم، سپس در سفر به دوبی این قیرها را به آقای سای و ۲ فرد هندی دیگر فروختم و پیش پرداخت دادم؛ سپس امین کریمی شماره حساب شرکت‌ها را به من داد؛ آقای مدرس کالاهای مربوط به امامی را پیگیری می‌کرد و من قیرهایی را که از امین کریمی خریده بودم, خودم پیگیری می‌کردم؛ من از طریق شرکت آتیه صبا و آقای امامی ۳۰ هزار تن قیر خریدم و یک مقدارش را توسط آقای سای فروختم.

این متهم ادامه داد: ۱۰ میلیارد تومان از امامی پول گرفتم و از امین کریمی برای ایشان قیر خریداری کردم؛ یک بخش از این ۱۰ میلیارد تومان بابت حساب‌های فی مابین ما بود؛ امامی هم با امین کریمی کار می‌کرد.

متهم مهدی محمدی گفت: من یک بار در سال ۹۵ و یک بار هم اردیبهشت ۹۸، ۲ روز بعد از فوت آقای حاجیان بازداشت شدم.

در ادامه جلسه دادگاه قهرمانی نماینده دادستان خطاب به متهم مهدی محمدی، گفت: در مورد سفر به سوئیس توضیح دهید.

متهم بیان کرد: من به خاطر کار ساعت به سوئیس سفر کردم؛ تعداد ساعت‌هایی که فروخته شده مشخص است؛ من نمی‌توانم بگویم امامی ساعت‌ها را به چه کسانی داده است.

قاضی خطاب به متهم مهدی محمدی گفت: پس چرا در تحقیقات این مورد را گفته‌اید؟ ما سوابق شما و بردارتان را درآورده‌ایم و به نکات دیگری نیز رسیده‌ایم که مربوط به این پرونده نیست.

متهم مهدی محمدی گفت: من ۳ تا ۴ ساعت به ارزش ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار به امامی دادم که یکی از آن‌ها را به آقای احمد شاهرودی داد و فکر کنم یکی از آن‌ها را به خانم شامانی داد و اگر اجازه دهید اسم بازیگری را که آقای امامی یکی از این ساعت‌ها را به او داد نیاورم، چون مطمئن نیستم.

این متهم افزود: من ۳ تا ۴ روز سوئیس بودم که امامی با من تماس گرفت و گفت غندالی دارد به سوئیس می‌آید، اگر ممکن است برو و برای هتل و کارهای دیگر کمکش کن؛ من آنجا ۲ تا ۳ ساعت خدمت دکتر و خانمش بودم و در نهایت یک جایزه‌ای دریافت کردم.

در ادامه جلسه دادگاه وکیل متهم محمدی در جایگاه قرار گرفت و گفت: در ابتدا باید بگویم موکل اینجانب تمام اظهاراتش بر مبنای شفافیت بوده است، اگرچه در سخنانش گاهی استرس داشته، اما همیشه بر اساس شفافیت سخن گفته است. هیچ زمان حرفی را کتمان نکرده و هیچ موقع منکر اظهارات خود نشده است.

این وکیل ادامه داد: باید میان معاون و مباشر وحدت قصد وجود داشته باشد و این موضوع در مورد موکل من صدق نمی‌کند.

وی ادامه داد: موکل اینجانب همان طور که قبلا نیز گفته است از اهداف و نیات متهمان اصلی این پرونده مطلع نبوده و از آن نفعی نبرده و در جریان اخذ تسهیلات نبوده است. صرفا از طریق خرید و فروش خودروهای لوکس، ساعت‌های لوکس و آپارتمان کسب منفعت کرده است.

وکیل متهم محمدی افزود: موکل اینجانب از روابط فی ما بین متهمان اصلی با بانک‌ها و روابط آن‌ها با بانک‌ها مطلع نبوده است.

وی ادامه داد: موکل اینجانب هیچ گونه اقدام مجرمانه‌ای انجام نداده است و هیچ گونه تحصیل مال نامشروع نداشته است و در این راه هیچ مانور متقلبانه یا فریبکارانه‌ای انجام نداده است.

وکیل متهم محمدی گفت: موکل اینجانب فاقد شاکی خصوصی است و تحصیل مال از طریق نامشروع نداشته و از اهداف دیگر متهمان خبر نداشته است و تقاضای برائت برای موکل خود را دارم.

این وکیل در ادامه افزود: موکل در جوانی وارد بازار کار شده و در نمایشگاه مشغول به کار شده است. بعد از مدتی اقدام به خرید و فروش خودرو می‌کند و در این راه با فردی به نام شفیعی در تصویر گستر پاسارگاد آشنا شده و از آن طریق با امامی آشنا می‌شود.

وکیل متهم محمدی ادامه داد: در ابتدا موکل من ده دستگاه بنز از امامی خریداری کرده و مدارک آن موجود است و در ادامه روابط مالی و خرید و فروش بین موکل اینجانب و امامی انجام می‌شود.

این وکیل افزود: موکل اینجانب به واسطه فروش خودروهای لوکس با فردی به نام جابریان آشنا می‌شود که در کار قیر بوده است، اما قرارداد فروش قیر را خود امامی و جابریان منعقد می‌کنند و در این زمان موکل اینجانب متوجه می‌شود که درآمد خوبی در خرید و فروش قیر وجود دارد و از آنجا وارد بازار قیر هم می‌شود.

ماجرای خرید هدیه‌ روز مادر و تولد توسط محمد امامی برای فاطمه شامانی

سپس در ادامه جلسه دادگاه متهم فاطمه شامانی به اتهام معاونت در اخلال عمده اقتصادی کشور و پولشویی در جایگاه مخصوص قرار گرفت و اظهار کرد: به هیچ وجه اتهامات وارده را قبول ندارم و دفاعی هم نمی‌کنم، زیرا بازپرس به من گفت هر چه بگویم قاضی مسعودی مقام حرف خودش را می‌زند.

قاضی مسعودی مقام به متهم شامانی گفت: از حرف‌های حاشیه‌ای بپرهیزید، این همه آپارتمان گرفتید، مگر بازپرس چیزی به شما گفته، بگویید که این همه پول آپارتمان را از کجا آورده اید؟

متهم شامانی گفت: من حرفی نمی‌زنم، وکیلم دفاعیات را انجام می‌دهد.

سپس در ادامه نماینده دادستان گفت: من خودم خانم شامانی را بازداشت کردم و ملک بام نیاوران اسنادش به ما رسیده بود و در مهرماه سال ۹۴ متوجه شدیم که مراوداتی هست.

وی ادامه داد: تماسی از سوی مدیر بانک شعبه نیاوران با خانم شامانی گرفته می‌شود و مدیر بانک می‌گوید که حساب تان کنترل می‌شود و این جرقه‌ای بر آتش بود و همان شب جلسه‌ای سری در بام نیاوران برگزار شد.

متهم شامانی گفت: آن جلسه سر این بود مهمانی در خانه مادر آقای امامی بود.

نماینده دادستان گفت: در آن زمان خانه‌ای در طبقه ۶ بسیار لوکس و تریبلکس بود و آنقدر لوکس بود که مالک فعلی ساختمان می‌گوید که آتلیه‌ها از ما می‌خواهند که بیایند آنجا و از عروس و داماد تصویربرداری کنند.

قهرمانی با اشاره به این ساختمان گفت: البته همسر اول آقای امامی گفته است که این خانه به عنوان مهریه بنده باید باشد که امامی این کار را نمی‌کند و با حاجیان هم دست به یکی می‌کنند و خانه به حاجیان داده می‌شود و سپس آقای امامی در تبادلات مالی این خانه را به خانمش شامانی می‌دهد.

وی افزود: پس از آن حاجیان مسئولیت را برعهده می‌گیرد و خانه به نام دختر ۴ ساله حاجیان زده می‌شود؛ پس از آن به دلیل آن که بسیاری از موارد مشخص شده بود یک مبایعه نامه میان شامانی و امامی امضا می‌شود تا موارد به حاشیه برود.

نماینده دادستان گفت: در این میان خانه به نام بهداد کاظمی زده می‌شود، این شخص همسر شیدا شیرازی است که در آلمان زندگی می‌کند، اما باز هم می‌گویم اگر این دو نفر با ما همکاری نکنند علیه آنان اعلان قرمز خواهیم کرد.

فروش خانه بدون رد و بدل شدن پول در پرونده محمد امامی

قهرمانی ادامه داد: این‌ها گفتند که ملک فروخته شده، اما هیچ پولی رد و بدل نشده است، جالب است ما هرچه می‌گفتیم خانم شامانی کاملاً انکار می‌کرد تا اینکه خود این خانم و فرزندش اقرار کردند.

قاضی مسعودی مقام پرسید: آیا پیام‌ها متعلق به شما است؟

متهم شامانی گفت: کدام پیام‌ها را می‌گویید؟

قاضی مسعودی مقام گفت: حواستان در جلسه دادگاه کجا است، آقای قهرمانی این همه از شما پیام خواندند.

متهم شامانی گفت: من با خانواده آقای امامی رفت و آمد داشتم، سال ۹۳ خانه‌ای به مبلغ ۲۵۰ هزار یورو در دوبی به امامی فروختیم که آقای امامی آن را به نام خواهرش مونا امامی کرد و البته شرکتی در دوبی داشتیم و ملک امیدوار در تهران را هم به آقای امامی دادیم و از خانه تحویل گرفتیم.

وی ادامه داد: ما از آقای امامی طلبکار بودیم و او باید حدود ۷ تا ۸ میلیارد تومان به ما پول می‌داد.

نماینده دادستان گفت: شما موادهای واهی را صرفاً می‌گویید و همکاری نمی‌کنید، اما همسر و فرزند شما که از قضا از آقای غندالی هم خوششان نمی‌آمده حرف‌هایی زده‌اند و همه چیز را گفته‌اند حتی در مواجهه حضوری خانم شامانی و فرزندش این خانم مدعی شد که فرزندش دیوانه شده تا اینکه خودش همه حرف‌ها را زد.

وی ادامه داد: چرا آقای امامی روز مادر و تولد برای شما هدیه خریده است؟

متهم شامانی گفت: به دلیل آن که ما برای خواهر و مادر او هدیه می‌گرفتیم، او باید جبران می‌کرد.

قاضی مسعودی مقام گفت: پیام‌ها درباره عزل و نصب مدیران را قبول دارید؟

متهم شامانی گفت: درست نیست که من اینجا این حرف‌ها را بزنم، اما آقای امامی با بنده شوخی می‌کردند و دست به سر من می‌گذاشتند و کری‌خوانی می‌کردند، به همین دلیل من خبرهایی را که می‌شنیدم، به او می‌گفتم.

وی گفت: اظهارات پسر من دروغ است، صدایش کنید تا به اینجا بیاید.

قاضی مسعودی مقام گفت: حقوق بازنشستگی شما چقدر بود؟

متهم پاسخ داد: دو میلیون تومان.

قاضی مسعودی مقام گفت: چگونه صاحب این همه اموال شدید؟

متهم گفت: همسر من کار اقتصادی می‌کرد و قبل از امامی، همان سفرهای اروپایی را می‌رفتیم.

اظهارات وکیل متهم شامانی: گفته‌های موکل بنده هک و تقطیع شده است

در ادامه جلسه دادگاه وکیل متهم شامانی در جایگاه مخصوص قرار گرفت و گفت‌: گفته‌های موکل بنده هک و تقطیع شده است.

قاضی مسعودی مقام گفت: ما به موارد و روابط خانوادگی و شخصی کاری نداریم و از همان روز اول هم گفتیم که موضوعات شخصی و خانوادگی جایی در پرونده اقتصادی ندارد. شما خودتان می‌دانید که چه مواردی وجود دارد، فیلم‌ها و تصاویر آن‌ها موجود است، اما ما از پرونده اقتصادی آن‌ها را خارج کردیم.

قهرمانی نماینده دادستان گفت: مجوز شنود و هک پرونده از سوی دادستان کل تهران گرفته شده است و ایشان خود دستور رسیدگی و شنود را به ما داده اند.

وکیل متهم شامانی گفت: سال ۹۵ قولنامه خرید یک واحد آپارتمان در طبقه ۴ بام نیاوران موجود است.

قاضی گفت: سند مالی و سند واریز آن را ارائه دهید.

وکیل متهم شامانی گفت: یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان بابت ملک خیابان امیدوار و ۲۵۰ هزار یورو نیز بابت ملک و شرکت دوبی از طرف غندالی به نام امامی و خواهرش شد، همچنین ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بابت یک قطعه زمین با بنای ویلایی در مازندران پرداخت شد.

قهرمانی گفت: این قطعه زمین منتقل نشده است.

در ادامه وکیل متهم شامانی گفت: اظهارات و اقاریر متهمان علیه یکدیگر حجت نیست و استناد نماینده دادستان به اظهارات سایر متهمان ارزش و اعتبار قضایی ندارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر جمع آوری دلایل باید به گونه‌ای باشد که اظهارات از سوی متهمان بدون پیش فرض مجرمیت رعایت شود.

وکیل متهم شامانی گفت: بانک سرمایه زیر نظر بانک مرکزی است و تمام عزل و نصب‌ها با حکم بانک مرکزی صورت می‌گیرد، لذا عزل و نصب از عهده وظایف صندوق ذخیره فرهنگیان خارج است.

در ادامه نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: ابتدا از برادر آقای غندالی که وکیل متهم است تشکر می‌کنم؛ ایشان بدون حاشیه سازی و اقدامات نمایشی کمک کرد و تمام اموال غندالی را رد مال کردند.

سندسازی امامی برای زدن ملک نیاوران به نام خودش

قهرمانی ادامه داد: ما ادعایمان این است که ملک نیاوران در مهر ٩٤ از سوی امامی به غندالی داده شد و هفت ماه بعد یعنی در سال ٩٥ سندسازی صورت گرفت.

وی افزود: وکیل متهم شامانی می‌گوید چرا اتهام تغییر یافته است، در حالی که باید گفت در آن زمان موضوع تهاتر مطرح بود و بعد از آن بحث ٥٠٩ میلیارد تومان ضمانت نامه به میان آمد که بعدا در مورد آن صحبت خواهم کرد.

کد خبر 561513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha