چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

ورزش شما را شاد، جوان و سالم نگه می‌دارد. همیشه توصیه اکید پزشکان بر این است که افراد یک برنامه ورزش هفتگی منظم داشته باشند و از آن پیروی کنند

اما برای خیلی‌ها، احساس گرسنگی پس از ورزش یک کابوس است که نمی‌دانند چگونه با آن دست و پنجه نرم کنند تا کالری‌هایی را که به زحمت سوزانده‌اند به سادگی بازنگردنند.

به گفته متخصصان، یکی از اشتباهات رایج در بین مردم این است که با معده خالی اقدام به ورزش کردن می‌کنند. برای مثال اگر صبح‌ها ورزش می‌کنند، خوردن صبحانه را به پس از ورزش موکول می‌کنند.

این در حالی است که خالی بودن معده در هنگام ورزش موجب کاهش قند خون و افزایش احساس گرسنگی می‌شود و به همین دلیل حجم غذایی که فرد می‌خورد نسبت به مواقع عادی، افزایش پیدا می‌کند.

البته باید گفت که نباید با معده خیلی پر هم ورزش کرد. برای مثال بهترین راه برای ورزش صبحگاهی، خوردن یک صبحانه سبک و آغاز ورزش است و پس از آن هم می‌توان باقیمانده صبحانه را به صورت میان‌وعده غذایی مصرف کرد. علاوه بر این می‌توان مدتی پس از ورزش از میوه‌های پر انرژی و سیر کننده نظیر موز استفاده کرد.

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد آن دسته از افرادی که آب بیشتری می‌نوشند، روزانه 200 کالری کمتر می‌‌خورند. از سوی دیگر نوشیدن آب سرد نیز به افزایش متابولیسم بدن و سوختن کالری‌ها کمک می‌کند.

کد خبر 56137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز