استان اردبیل در معرض خطر شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار دارد و باید اقدام‌های لازم برای پیشگیری از انتشار این ویروس جدی گرفته شود.

پرنده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل در جلسه پدافند غیر عامل استان اظهار کرد: طبق گزارش‌ها این ویروس در تالاب‌های شمال استان به وسیله پرندگان مهاجر وارد می‌شود و انتشار این ویروس خیلی سریع و گسترده‌تر از ویروس کرونا است و از دام به انسان انتقال می‌یابد.

وی بابیان این که این بیماری خوشبختانه در سال جاری تا به حال کنترل شده است افزود: باید آموزش‌های لازم به مردم جهت کنترل طیور خانگی، سنتی و صنعتی داده شود تا از بحران احتمالی و خسارت ناشی از این ویروس پیشگیری شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: منطقه ما در مسیر پرندگان مهاجر قرار دارد، در این راستا باید با اعمال مدیریت یک پارچه، هدایت و حمایت کل عوامل جهت ریشه کنی بیماری و حذف هرگونه موازی کاری نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

بهنامجو با بیان این که شرح وظایف هر دستگاه در رابطه با پیشگیری شیوع آنفلوانزای مرغی باید مشخص شده و اطلاع رسانی دقیق و شفاف در رسانه‌ها به صورت گسترده انجام شود. افزود: طبق گزارش دامپزشکی استان، اگر اپیدمی این آنفلوانزا به شدت سال ۹۶ باشد زیانبار خواهد بود و خسارت ناشی از آن ما را دچار بحران می‌کند.

وی زمان شیوع این ویروس را از مرداد ماه تا اواخر دی ماه اعلام کرد و گفت: مشخصات بیماری و اساس کار حفاظت باید آموزش داده شود که ماهیت این ویروس چیست و چگونه انتقال می‌یابد که اگر در پیشگیری از این ویروس اهمال کاری کنیم چه اتفاقاتی ممکن است پیش رو داشته باشیم.

استاندار اردبیل از تجهیز و خرید دستگاه آزمایش آنفلوانزا در دامپزشکی اردبیل خبر داد و گفت: با تأمین اعتبار از طریق مدیریت برنامه ریزی استان، دستگاه مورد نیاز خریداری و در اختیار دامپزشکی قرار می‌گیرد.

کد خبر 561315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha