همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق ضرب الاجل هفت روزه‌ را برای تسلیم شبه نظامیان در برابر مقامات امنیتی در استان میسان تعیین کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اصوات العراق، محمد العسگری سخنگوی رسمی وزارت دفاع عراق، اعلام کرد: نوری مالکی نخست وزیر عراق، از امروز (چهارشنبه) به شبه نظامیان استان میسان هفت روز فرصت داد تا خودشان را تحویل مقامات امنیتی این استان دهند. وی گفت: این ضرب‌الاجل از امروز شروع می‌شود.

هم‌چنین یک مقام پلیس عراق به این خبرگزاری اظهار داشت: انفجار بمب در مسیر خودروی رییس بیمارستان کرکوک، تلفاتی بر جای نگذاشت. وی گفت: دکتر صباح امین داودی مدیر بیمارستان شهر کرکوک، از ترور جان سالم به در برد و این انفجار تنها به زخمی شدن راننده وی انجامید.

در همین حال،‌ خبرگزاری فرانسه گزارش داد: ارتش آمریکا چهارشنب( 5تیر)اعلام کرد که انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهر موصل واقع در شمال عراق، موجب زخمی شدن دست کم 90 غیرنظامی عراقی شد. ارتش آمریکا گفت: این انفجار که اواخر روز سه‌شنبه روی داد، توسط القاعده در عراق صورت گرفت. در این بیانیه بدون اشاره به محل دقیق این بمب‌گذاری، آمده است که کافی شاپی که نزدیک محل انفجار بود تخریب شد.

کد خبر 56122

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز