جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
۰ نفر

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس، دو طرح در دست بررسی دارد که در صورت تصویب از افشاگران فساد حمایت جانی، مالی و قضائی می‌شود. 

حسینعلی حاجی دلیگانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس این دو طرح را ادغام خواهیم کرد، تا بتوانیم از کسانی که یک امر خطا و جرمی را می‌بینند و گزارش می‌کنند، آن‌ها را از نظر معنوی، قضائی، حیثیتی و مالی حمایت کنیم.

وی همچنین گفت: این طرح کمک می‌کند تا مردم در مباحث احتکار و قاچاق کالا هم اگر یک کاری برخلاف مصالح جامعه صورت می‌گیرد، گزارش کنند و از آنان حمایت قانونی شود.

آقای حاجی دلیگانی با تأکید بر اینکه افشاگران فساد باید تشویق شوند، افزود: بدین ترتیب ما یک ظرفیت ۸۰ میلیونی برای رفع اینگونه نگرانی‌ها خواهیم داشت. 

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: در روزهایی که وضعیت قیمت کالاها مقداری بی ثبات است، مشاهده می‌شود برخی افراد سودجو کالاهای اساسی را که نان شب مردم است، مثل برنج و روغن را احتکار می‌کنند و عرضه نمی‌کنند. 

وی افزود: حتی برخی افراد سودجو داروهایی را که با مشکلات فراوان وارد کشور می‌شود به خارج قاچاق می‌کنند.

آقای حاجی دلیگانی در ادامه گفت: بنابراین اگر چنین مواردی گزارش شود، گزارش کننده باید علاوه بر اینکه مورد تشویق قرار می‌گیرد باید از لحاظ قضائی هم حمایت شود تا مشکلی برای وی به وجود نیاید. 

وی افزود: بدین ترتیب با استفاده از خود مردم می‌توان با مسائل دردسرساز جامعه مقابله کرد.

آقای حاجی دلیگانی همچنین گفت: از زمانی که این طرح در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس قرار بگیرد، دو هفته زمان صرف خواهد شد تا گزارش برای ارائه به صحن آماده شود و در نوبت صحن قرار گیرد.

کد خبر 561200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 0
    یعنی دیگه کسی که افشاگری میکنه را دستگیر نمیکنید؟