دکتر آنتونی فاوچی کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا می‌گوید بازگشت جهان دچار کرونا به وضعیت عادی ممکن است تا سال ۲۰۲۲ هنگامی شمار زیادی از افراد واکسن زده باشند، طول بکشد.

Fauci

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از لوس‌آنجلس تایمز،  دکتر فاوچی که رئیس انستیتوی ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی آمریکا است، در مصاحبه‌ای آنلاین به میزبانی دانشگاه ملبورن استرالیا گفت اگر آمریکا بتواند درصد قابل‌توجهی از ساکنانش را تا میانه سال ۲۰۲۱ واکسینه کند، «به نظرم به راحتی تا پایان سال ۲۰۲۱ - و شاید حتی تا سال بعد از آن - طول بکشد تا ما شروع به رسیدن به وضعیتی تاحدی عادی کنیم.»

فاوچی گفت در نتیجه تا آن زمان رسیدن به شاخص وضعیت عادی مانند گردهمایی‌هایی بزرگ بدون خطر رخ دادن ابرانتقال‌ها (انتشار ویروس به شمار زیادی از افراد) ممکن باشد.

او گفت تا اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوائل سال ۲۰۲۲ رستوران‌ها نخواهد توانست با ظرفیت کامل میزبان مشتریان باشند و میدان‌های ورزش‌های حرفه‌ای نخواهد توانست به تماشاگران اجازه ورود بدهند.

به گفته فاوچی بازگشت مردم به سینماها به شرط ماسک زدن و محدود کردن ظرفیت در میانه سال ۲۰۲۱ قابل‌تصور است. اما بازگشت به حداکثر گنجایش سینماها بدون نیاز به زدن ماسک تا بیش از یک سال دیگر رخ نخواهد داد.

فاوچی گفت در آن زمان هم آنچه عادی انگاشته می‌شود، ممکن است تغییر کند. او گفت به اعتقاد او ماسک زدن ممکن است مانند بسیاری بخش‌های آسیا در دهه‌های پیش از بروز پاندمی کووید-۱۹ به صورت رفتاری رایج درآید.

فاوچی هشدار داد که آمریکا که شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در آن این هفته به بیش از ۲۲۷۰۰۰ مورد رسید و در یک روز واحد ۸۳۰۰۰ مورد جدید کرونا گزارش کرد در مسیر نادرستی قرار دارد.

فاوچی قبلا گفته بود که آمریکا باید هدفش این باشد که پیش از رسیدن زمستان شمار موارد جدید روزانه کرونا به کمتر از ۱۰ هزار مورد برساند.

کد خبر 561116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha